04
02
2015
Jak dostać się do branży mody i zrobić wrażenie? Top kariery
instagram.com/miraduma
Moda jest niewdzięczna. Moda jest wymagająca. Moda zmienia się częściej niż raz na sezon i zajmowanie się nią na poważnie wcale nie jest beztroską zabawą, ale biznesem i to równie intratnym co stresującym. Czujesz jednak, że to twoje powołanie, choć nie masz pojęcia jak przystąpić profesjonalnie do pracy nad swoją karierą?
W tym artykule radzimy, jak krok po kroku znaleźć właściwą drogę do celu oraz prezentujemy 10 postaci, które osiągnęły finansowy sukces oraz zdobyły medialną popularność, działając w branży fashion.
Na zdjęciu: Miroslava Duma, fundatorka portalu buro247.ru oraz założycielka fundacji Peace Planet
Młodziutka, bo zaledwie 29-letnia Mira Duma, to nie tylko śliczna gwiazda międzynarodowego streetstyle'u, ale genialna bussineswoman, za którą stoi armia wpływowych przyjaciół. Pochodzi z zamożnej, zaangażowanej w politykę rodziny, ale w ciągu kilku lat stworzyła potężne, niezależne konsorcjum wydawnicze, którego stała się twarzą, szefową i ikoną. Zawsze siada w pierwszych rzędach, a zaproszeń dostaje więcej niż Anna Wintour.
instagram.com/chiaraferragni
Zdecyduj, czym tak naprawdę chcesz się zajmować
Wiesz, że chcesz zajmować się modą, ale czy umiesz precyzyjnie określić, czym dokładnie? To być może pozostaje zagadką nawet dla ciebie. By zdecydować, czy twoim powołaniem jest dziennikarstwo, PR czy może marketing, poświęć każdego dnia pół godziny na samokształcenie. W dobie internetu wiedza jest na wyciągnięcie ręki, wystarczy sumiennie szukać, czytać i poszerzać horyzonty.
Pamiętaj, że im lepszy research przeprowadzisz, tym więcej możliwości znajdziesz. Może masz wyjątkowy talent plastyczny i pod okiem właściwych nauczycieli uda ci się nauczyć rysować? A może spełniasz warunki niezbędne, by zostać modelką i podpiszesz kontrakt z dobrą agencją, która da ci przepustkę na wybiegi? Możliwości jest cała masa!
Na zdjęciu: Chiara Ferragni, autorka bloga The Blonde Salad, theblondesalad.com
Strona powstała w 2009 roku, kiedy Chiara zajmowała się głównie studiowaniem prawa na uniwersytecie w Mediolanie. Po 5 latach intensywnej pracy i podejmowaniu udanych kolaboracji najpierw z lokalnymi projektantami, a później z międzynarodowymi domami mody, na Instagramie śledzą ją ponad 3 mln fashionistów. Zatrudnia kilku współpracowników, którzy tworzą TBS Crew, a ostatnio rezyduje głównie w Los Angeles, gdzie dostaje najwięcej ciekawych zleceń.