04
02
2015
Jak dostać się do branży mody i zrobić wrażenie? Top kariery
instagram.com/carosieber
Bądź królową stażu
Spójrzmy prawdzie w oczy: jeśli nie masz doświadczenia, najprawdopodobniej zaczniesz od stażu. Bardzo możliwe, że bezpłatnego (dlatego sugerujemy już teraz rozpocząć oszczędzanie na ten okres). Nie pozwól jednak, by brak umowy o pracę, wizytówki i osobistego numeru telefonu pozbawiły cię zapału! Staże są tylko etapem przejściowym między byciem bez pracy a startem kariery na poważnie, więc postaraj się swój maksymalnie wykorzystać - poznawaj ludzi, wypełniaj swoje obowiązki lepiej niż zwierzchnicy tego oczekują i zgłębiaj branżowe sekrety.
Na zdjęciu: Caroline Sieber, stylistka i ambasadorka marki Chanel
Urodziła się i wychowała w Wiedniu, ale w poszukiwaniu pracy zdecydowała się na podróż do Londynu. Nad Tamizą szybko zdobyła uznanie jako stylistka ubierająca gwiazdy. Jedną z jej pierwszych i najwierniejszych klientek jest Emma Watson, z którą Sieber pracuje i przyjaźni się do dzisiaj. Prywatnie blisko trzyma się z Karlem Lagerfeldem, który mianował ją ambasadorką Chanel, oraz jest żoną austriackiego barona - baronową von Westenholz.
instagram.com/ulyanasergeenko
Spraw, by wszyscy uwierzyli, że jesteś niezbędna
Nawet jeśli już na początku usłyszysz, że po zakończeniu stażu nie będzie możliwości otrzymania pracy w danym miejscu, nic sobie z tego nie rób. Jeśli dasz się poznać od najlepszej strony i wszyscy uwierzą, że jesteś niezbędna, na pewno znajdzie się dla ciebie odpowiednie stanowisko. Spraw swoim zapałem i zaanagażowaniem do pracy, że perspektywa twojego odejścia stanie się koszmarem przełożonego! I pamiętaj: cały czas poznawaj ludzi, bo kontakty to w tej branży podstawa.
Na zdjęciu: Ulyana Sergeenko, rosyjska projektantka mody couture
Jako nastolatka pracowała jako modelka i jednocześnie studiowała w Petersburgu. Później, kiedy zaczęła o modzie myśleć na poważnie, współpracowała z magazynami jako redaktorka i fotografka. Wtedy poznała swojego męża, rosyjskiego milionera Daniela Khachaturova, z którego wsparciem rozwinęła skrzydła jako projektantka. Swoje kolekcje regularnie pokazuje podczas Paris Fashion Week, zyskując nowe klientki w Europie, krajach arabskich oraz USA.