04
02
2015
Jak dostać się do branży mody i zrobić wrażenie? Top kariery
instagram.com/anna_dello_russo
Wybierz miejsce na świecie, w których chcesz pracować
To, że teraz mieszkasz w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu nie oznacza, że za rok nie możesz mieszkać w Nowym Jorku, Paryżu albo Londynie. Kiedy zdecydujesz, czym chcesz się zajmować, podejmij decyzję, gdzie chcesz daną pracę docelowo wykonywać. Jeżeli masz międzynarodowe aspiracje, ucz się języków obcych ze zdwojoną siłą i oszczędzaj na start w mieście, które już niebawem może stać się twoim nowym domem.
Na zdjęciu: Anna Dello Russo, editor-at-large VOGUE Japan
Modowa maniaczka, która podobno pobija wszelkie rekordy w ilości bagażu z jakim podróżuje na fashion weeki. Jest kolejną (po Miroslavie Dumie) streetstyle'ową ulubienicą ulicznych fotografów, na co zapracowała sobie, przebierając się na każdy pokaz w nowy, spektakularny outfit. Zanim rozpoczęła współpracę z VOGUE Japan, przepracowała przez 18 lat w VOGUE Italia na stanowisku fashion editor.
instagram.com/garypeppergirl
Stwórz listę firm, które cię interesują
Wiesz już, co chcesz robić. Wiesz już także, gdzie chcesz pracować. Teraz zrób listę firm / domów mody / agencji / redakcji, jakie potencjalnie cię interesują. Korzystając z Internetu, zbadaj możliwości kariery w każdym miejscu, które zwróci twoją uwagę - anonimowe komentarze na forach są świetnym źródłem wiedzy o warunkach zatrudnienia w twoim wymarzonym miejscu pracy. Zastanów się, jakie stanowisko chciałabyś objąć na początku oraz co chciałabyś osiągnąć za 5, 10 i 15 lat.
Na zdjęciu: Nicole Warne, autorka bloga Gary Papper Girl, garypeppergirl.com
Najbardziej znana blogerka z Australii, która od samego początku do prowadzenia strony podchodzi z biznesowym zacięciem. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu i miesiąc po miesiącu realizuje swój plan, który obejmuje między innymi prowadzenie sprzężonego z eBay sklepu online z ubraniami vintage.