04
02
2015
Jak dostać się do branży mody i zrobić wrażenie? Top kariery
instagram.com/anja_rubik
Przeprowadź śledztwo online
Wczuj się w rolę szpiega! Tak - powinnaś wiedzieć o interesujących cię miejscach maksymalnie dużo jeszcze zanim wyślesz pierwszego maila. Wszystko czego się dowiesz, przyda ci się już teraz, na etapie weryfikacji planów, jak i później, np. podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Użyj Instagrama, Twittera i Facebook'a, wyszukaj związane z daną firmą osoby i zacznij je wirtualnie śledzić, by rozeznać się w zakulisowych rozgrywkach.
Na zdjęciu: Anja Rubik & Anthony Vaccarello, paryski projektant
Anja & Anthony to perfekcyjny modowy duet - ona stała się jego muzą i przepustką do wielkiego świata w czasach kiedy nikt nie miał pojęcia, kim jest ten niezbyt wysoki, trochę nieśmiały Belg. To dzięki niej dowiedziały się o nim topowe redakcje, a kolekcje trafiły w ręce właściwych klientek. Trzymają się razem do dziś, udowadniając, że nie ma nic cenniejszego niż przyjaźń i wzajemne wsparcie.
instagram.com/laetitiacrahay
Nie zniechęcaj się brakiem odpowiedzi
OK, zdecydowałaś, kim chcesz być za 15 lat i jak chcesz to osiągnąć. Wspaniale! Teraz czas nawiązać kontakt z firmą, w której rozpoczniesz swoją wielką karierę. Pamiętaj, że tylko wyjątkowym szczęściarzom wystarczy wysłanie jednego maila, by otrzymali wymarzoną pracę. Nie zniechęcaj się brakiem odpowiedzi - być może skierowałaś zapytanie do niewłaściwej osoby. Trzymaj się jednej, starej jak świat zasady: kiedy nie wpuszczają cię drzwiami - wchodź przez okno!
Na zdjęciu: Laetitia Crahay, projektantka akcesoriów Chanel, dyrektor kreatywna Maison Michel
Laetitia już w czasach modowej edukacji nawiązała właściwe znajomości, które w pracy wykorzystuje do dziś. Tuż po zakończeniu nauki w prestiżowej szkole La Cambre w Brukseli dostała się do domu mody Chanel do działu akcesoriów, gdzie udało jej sie utrzymać aż do dziś, dochodząc na sam szczyt i aranżując w 2006 roku zakup marki Maison Michel, której dyrektor artystyczną została na prośbę samego Karla Lagerfelda.