03
04
2015
YSL – historia monogramu i top modele torebek
Yves Saint Laurent
M jak monogram. To projekt oparty na literach, najczęśćiej inicjałach właściciela lub nazwy firmy, które połączono w jedną kompozycję. Dzisiaj stanowi jedno z narzędzi współczesnego marketingu, stosowane jako podpis i logo ułatwiające rozpoznanie marki.
Do najsłynniejszych monogramów na świecie należy zestaw trzech przeplatających się liter Y, S i L. Nie musimy mówić, który dom mody reprezentują, bo to tak oczywiste jak podwójne C na zapięciu 2.55 od Chanel i motyw łańcucha na apaszkach Hermès.
#YSL
Logo YSL było jednym z pierwszych, w którym litery zastąpiły graficzny znaczek. Na prośbę samego monsieur Laurent stworzyła je graficzka Adolphe Mouron aka Cassandre.
Kiedy w 1961 roku zaprezentowała swój pomysł projektantowi i jego partnerowi życiowemu Pierre'owi Bergé'owi, został on z miejsca przyjęty – nikt nie miał wątpliwości, że jest to wyjątkowy design. Co zainspirowało artystkę? Prostota znaków i starożytne, rzymskie napisy wyryte na kamieniach. Monogram prędko stał się jedynym w swoim rodzaju symbolem prac, które wyszły spod ołówka paryskiego mistrza. Eleganckie litery zdawały się idealne pasować do kreacji, które zachwycały wyszukaną, ponadczasową i autentyczną linią.
Saint Laurent Paris
Oryginalne logo ozdabiało wszystkie projekty Yves Saint Laurent aż do 2012 roku. Wtedy to za sterami domu mody stanął nowy dyrektor kreatywny, Hedi Slimane. Zaczął agresywnie, bo od szokującej zmiany kultowego logo i nazwy na Saint Laurent Paris. Totalnie przeobraził wizerunek tradycyjnej marki na rockowy, stylizowany na lata 70., co podkreślił zapraszając do sfotografowanej osobiście kampanii między innymi Lou Reeda, Amy Winehouse i Keitha Richardsa.
#SaintLaurentParis
Nowym, graficznym napisem głoszącym Saint Laurent Paris zostały opatrzone wszystkie kolekcje ready-to-wear oraz produkty ze stałych linii, na które nie ma wpływu sezonowa moda.
Ku zadowoleniu koneserów marki, tradycyjne, kultowe logo nie zniknęło zupełnie – nadal widnieje na torebkach, szminkach i butach. Wszystkie więc najnowsze fasony zgrabnych, skórzanych torebek na ramię i modnych listonoszek wciąż są ozdobione trzema charakterystycznymi literami. Co ciekawe, kilka miesięcy temu Hedi Slimane postanowił złożyć hołd legendarnemu monogramowi i zaprojektował linię sygnowaną tak zwanym toile monogram. W kolekcji można znaleźć torby sportowe, modele tote, aktówki i walizki. Wszystkie wyróżniają się wytłoczonym w materiale trio YSL.
Na jakie jeszcze pozycje warto w tym sezonie zwrócić uwagę?
Classic Monogram Saint Laurent Clutch
CLASSIC MONOGRAM SAINT LAURENT CLUTCH
To niewielka torebka w rozmiarze portfela – idealna do noszenia w dłoni! Nic lepiej nie podkreśli elegancji każdej wieczorowej kreacji niż monochromatyczna kopertówka.
Model ten opatrzony jest trzema złotymi literami, a wybierać można spośród pięciu kolorów: złotego, srebrnego, czerwonego, beżowego oraz różowego. kolory złoty, srebrny, czerwony, różowy, beżowy. Dostępne są także wersje ozdobione subtelnym frędzelkiem oraz tłoczona we wzór krokodylej skóry.
Classic Monogram Saint Universite Bag
CLASSIC MEDIUM MONOGRAM SAINT LAURENT UNIVERSITÉ BAG
Ta poręczna listonoszka jest zatrzaskiwana na magnes i ma cienki, regulowany pasek.
Model wykonano z najwyższej jakości włoskiej skóry w czterech kolorach: czerni, brązie, karmelu i niebieskim.
Classic Small Sac De Jour Bag
CLASSIC SMALL SAC DE JOUR BAG
Sac de jour, czyli torebka na dzień, to najbardziej klasyczny fason domu mody YSL i nieodzowny element codziennego stylu największych gwiazd, modelek oraz fashionistek.
Zupełnie nie dziwi popularność tego modelu, gdyż jest on niezwykle elegancki, ponadczasowy, a na dodatek pakowny. Można go nosić zarówno na długim pasku, jak i w dłoni, choć praktyka pokazuje, że ten drugi sposób prezentuje się dużo bardziej szykownie. Najbardziej charakterystyczny element? Mała kłódka zawieszona z przodu torebki. Jeśli zastanawiasz się nad kolorem, masz ich kilkanaście do wyboru, w tym stonowaną czerń i pudrowy róż oraz wibrujące odcienie fuksji, fioletu i czerwieni.
Classic Medium Emmanuelle Fringed Bucket Bag
CLASSIC MEDIUM EMMANUELLE FRINGED BUCKET BAG
Torebka-worek ściągana sznurkiem i ozdobiona stylowymi frędzlami jest wprost wymarzonym akcesorium w sam raz dla miejskiej elegantki.
Do wyboru wersja ze skóry licowej w kolorze czarnym lub w wydaniu boho – zamszowa w odcieniach rudego brązu, czerwieni, różu lub nowoczesnego kobaltu.
Polecamy:
Ekscytująca historia Le Smoking