15
06
2016
Werdykt Donatelli w sprawie zmian w fashion kalendarzu
Versace fw 2016/17
W ostatnich sezonach w świecie mody miało miejsce wiele dużych zmian: od przetasowań na stanowiskach dyrektorów kreatywnych, aż po nowe formuły pokazów i zmiany w tradycyjnym modowym kalendarzu. Obok Alessandro Michele czy Karla Lagerfelda, kolejną osobą, która zabrała głos w sprawie przełomowych decyzji, jest Donatella Versace. Projektantka zdradziła w rozmowie z magazynem WWD, że jej zdaniem w branży panuje obecnie chaos – stare wytyczne powoli odchodzą w zapomnienie, zaś nowe jeszcze się nie pojawiły.
Designerzy i modowi insiderzy głowią się, co robić,
wszak rewolucja wydaje się być nieunikniona.
Część marek zdecydowała się przyjąć opcję połączenia pokazów kolekcji damskiej i męskiej, aby w ten sposób zmniejszyć ogólną liczbę prezentowanych show w ciągu roku. Wśród zwolenników można wymienić m.in. Burberry, Gucci i Tom Ford. Donatella Versace jednoznacznie odrzuca jednak takie rozwiązanie – zależy jej na oddzieleniu wizerunku mody męskiej i kobiecej, który kreuje w swoim domu mody.
Versace fw 2016/17
Z kolei część brandów wprowadziła także strategię see-now-buy-now (m.in. Burberry
czy Alexander Wang), podczas gdy inne (zwłaszcza z koncernu Kering)
chcą utrzymać dotychczasowy porządek rzeczy.
Według Donatelli, model oglądaj i kupuj dopasowany jest wyłącznie do potrzeb określonych szyldów. I tak na przykład, sprawdza się on w przypadku linii Versace Versus, jednak nie ma możliwości z sukcesem wprowadzić go do głównej kolekcji domu mody czy wielu innych luksusowych marek. Jak kontynuuje Donatella, rewolucyjny koncept doskonale działa przy okazji kolekcji kapsułowych, ale projekty Haute Couture, które stawiają na najwyższą jakość, wymagają zdecydowanie dłuższego czasu pracy. Równocześnie, na tym etapie Versace chce nieco przyspieszać proces docierania projektów do butików, aby klienci nie musieli czekać pełnych sześciu miesięcy na zakupy.
„ ”
Kalendarz jest w rozsypce. Mam już dosyć tego systemu. Myślę, że model biznesowy luksusowych marek jest na skraju radykalnych zmian. Wszyscy
zastanawiamy się, co zrobić.
– Donatella Versace