28
02
2016
Karl Lagerfeld mówi o strategii see-now-buy-now
Karl Lagerfeld dla Chanel
Ostatnia debata na temat strategii see-now-buy-now wywołuje mnóstwo emocji w świecie mody.
Podczas gdy Tom Ford, Tommy Hilfiger i Christopher Bailey z Burberry są zwolennikami zakupów nowych kolekcji bezpośrednio po ich wylansowaniu na wybiegu, to większość domów mody z Mediolanu i Paryża, w tym Dior, Chanel, Chloé, Isabel Marant, Balenciaga czy Lanvin, odrzuca możliwość wprowadzenia podobnego rozwiązania.
Po raz pierwszy głos w sprawie zabrał dyrektor kreatywny Chanel – Karl Lagerfeld.
Projektant, przyłapany za kulisami ostatniego show Fendi (fw 2016/17), poinformował, że zdecydowanie nie zgadza się z nową formułą.
„ ”
To bez sensu. Rzeczywistość jest taka, że musisz dać ludziom czas na dokonanie wyboru, na zrobienie zamówienia i na wyprodukowanie ubrań w piękny sposób, tak aby można je było sfotografować. Inaczej sobie tego nie wyobrażam.
– Karl Lagerfeld
Karl Lagerfeld dla Chanel
Kreator bierze jednak pod uwagą zmieniające się w branży trendy. Optymalne jest według niego projektowanie małych kolekcji kapsułowych, nieprezentowanych na wybiegu i niezapowiadanych wcześniej prasie, które natychmiast trafiają do sprzedaży online. Karl Lagerfeld ma na swoim koncie kilka takich projektów, zwłaszcza pod szyldem swojej autorskiej marki.
Dodatkowo, designer tworzy także krótkie, jednorazowe linie Chanel, które są dostępne w butikach bez pokazywania ich buyerom.