16
02
2024
Jak zarabiać na Instagramie?
Instagram @krystynaoczkowska
Instagram, popularna platforma do publikowania zdjęć i postów,
może być źródłem dochodu. Trzeba jednak wiedzieć,
jak monetyzować content w mediach społecznościowych.
Przedstawiamy pomysły na czerpanie korzyści
finansowych z publikowania treści na Instagramie
i odkrywamy tajniki działalności online.
Instagram @krystynaoczkowska
Jak zarabiać na Instagramie? Treści sponsorowane
Pierwszą i najbardziej podstawową metodą
zarabiania pieniędzy na Instagramie jest
publikowanie postów sponsorowanych.
Na czym to polega? Po nawiązaniu współpracą z marką czy usługodawcą, influencer deklaruje, że umieści na swoim profilu post przedstawiający dany produkt czy usługę. Treść wpisu może być wcześniej ustalona oraz częściowo lub całkowicie narzucona, ale zleceniodawca może też dawać w tej kwestii wolnę rękę.
Posty sponsorowane na Instagramie to zarówno pojedynczy wpis opatrzony zdjęciem czy też Instagram Reels - rolki (krótkie video), jak i cała seria łączonych treści. Wpisy zostają także opatrzone odpowiednim tagiem na zdjęciu (np. nazwą profilu marki) lub dopełniającym hasztagiem pod postem (hasłem związanym z działalnością zleceniodawcy).
Warto dodać, że influencerzy o sporych zasięgach
mają także możliwość zarabiania na reklamach
wyświetalnych przez reklamodawców w swoich filmikach.
Sprawdź: Ile zarabia influencerka w Warszawie?
Instagram @krystynaoczkowska
Jak zarabiać na Instagramie? Instagram Shoutout
Kolejna metoda zarabiania na Instagramie
to tzw. Shoutouty. Co to takiego?
Instagram Shoutout to oznaczenie innego profilu w swoim poście. Rob się to za pomocą symbolu @ połączonego z bezpośrednim linkiem ukrytym za nazwą profilu. Taki Shoutout może pojawić się zarówno w poście, jak i relacji. Jest to forma promocji współpracującego profilu, a czasem pośrednio także jego oferty - produktu lub uslugi.
Jak to działa? Followersi profilu jednej z osób mogą zainteresować się wpisem i wejść bezpośrednio na profil drugiej z osób czy marek. Dzięki tej wzmiance zwiększa się zaangażowanie użytkowników nie na jednym, a na dwóch profilach, co sprawia, że obie strony kontraktu czerpią z tego działania korzyści.
Shoutouty mogą być oczywiście publikowane na zasadzie
przyjacielskiej, ale można je także sprzedawać,
by w ten sposób zarabiać na Instagramie.
Instagram @krystynaoczkowska
Jak zarabiać na Instagramie? Sklep na Instagramie
Zarabianie pieniędzy na Instagramie
jest możliwe także poprzez sprzedaż.
Wystarczy założyć swój sklep na Instagramie, by wykorzystać platformę jako źródło dochodu. Do tego, aby działać na platformie oficjalnie niezbędne jest przekształcenie zwykłego konta na biznesowe, a następnie uruchomienie przycisku łączącego ze sklepem online. W ten sposób można sprzedawać najróżniejsze produkty: ręcznie robioną biżuterię, suplementy diety, kosmetyki czy modę cyrkularną. Na sprzedaż można oferować zresztą nie tylko przedmioty materialne, ale także specjalistyczne kursy czy np. wykroje do szycia.
Finalnie, na Instagramie można zarabiać także za pomocą programu marketingu afiliacyjnego - wystarczy umieścić bezpośredni link do danego produktu czy usługi, by otrzymać wynagrodzenie za post. Często działa to także na zasadzie prowizji za sprzedaż - jeśli klient kupi produkt klikając na link u współpracującego influencera, to osoba ta otrzyma uzgodnioną wcześniej kwotę.
Warto wiedzieć, że hiperłączące prowadzące
bezpośrednio do produktów można umieszczać
tylko w swoim bio lub w story na Instagramie.
Polecamy: Jak szukać na Vinted, żeby znaleźć perełki za grosze?
Instagram @nina.gornicka
Ilu trzeba mieć obserwatorów, aby zarabiać na Instagramie?
Liczba obserwujących ma znaczenie, by wyciągać
korzyści finansowe z publikowania na Instagramie.
Możliwość zarabiania z działalności na Instagramie jest ściśle związana z liczbą followersów. Im większa liczba obserwujących, tym oczywiście wyższe stawki i większe i bardziej atrakcyjne możliwości finansowe. Natomiast minimalna liczba obserwujących, pozwalająca na zarabianie to zwykle około tysiąc followersów. Jest to dolna granica, od której można w ogóle mówić o jakimś potencjale bycia influencerem, a właściwie w tym wypadku nanoinfluencerem (influencer posiadający do 1 do 10 tysięcy obserwujących).
Znaczenie ma także aktywność społeczności skupionej wokół profilu - im większe zaagnażowanie, tym bardziej atrakcyjny profil z perspektywy partnera biznesowego. Wyjątkiem od tej reguły są sklepy na Instagramie - nie muszą one posiadać minimalnej liczby obserwujących, by zacząć sprzedawać i zarabiać. Reklamodawcy zwracają także uwagę na wskaźnik zaangażowania (ER), który wyliczany jest na podstawie liczby komentarzy, polubień i udostępnień.
Wskaźnik zaangażowania w wysokości około 3%
to dobry punkt wyjścia do nawiązania
płatnej współpracy na Instagramie.
Instagram @jemerced