05
12
2023
10 najbardziej wpływowych influencerów modowych 2024 roku w Polsce
Instagram @jemerced
To śmietanka polskiej sceny modowej, która obecna jest na
najważniejszych modowych wydarzeniach w kraju i współpracuje
z najlepszymi zagranicznymi i nierzadko luksusowymi domami
mody. Influencerzy, którzy wiodą prym w ojczyźnie to dla wielu
źródło inspiracji i autorytet, który traktują jako najważniejszą wyrocznię.
Przyglądamy się polskim blogerom, którzy w 2024 roku,
konsekwentnie będą budowali swoje modowe imperia.
Instagram @honkabiedronka
Zawód influencera w Polsce
Każdy o nim słyszał, jednak nie każdy wie na czym polega.
Czy zawód influencera to tylko chodzenie na ścianki, wrzucanie
postów o swoim życiu i możliwość pracy z każdego miejsca na ziemi?
Teoretycznie tak, choć profesja ta jest zdecydowanie bardziej wymagająca niż się wydaje. Opiera się przede wszystkim na zaangażowaniu odbiorców i relacji z obserwującymi. Im większa więź tym lepsze statystki i możliwości zarobkowe. Tą zażyłość niełatwo jest jednak wypracować - proces ten trwa nieprzerwanie i w przeciwieństwie od innych, ogólnodostępnych zawodów nie można wziąć L4, gdy się jest chorym lub 14-dniowego urlopu na podróż marzeń. Postować trzeba codziennie. Inaczej wypada się z gry.
Zawód influencera zdaje się mieć tak samo dużo za jak i przeciw.
Anonimowość w sieci absolutnie nie istnieje i przenosi się do świata
realnego, w którym osoba z internetu staje się ceebrytą.
Hejt, show-biznes oraz publiczność na każdym
kroju to tylko niektóre z pułapek czyhających na młodych
ludzi głodnych sukcesu. Ci bardzo chętnie wkraczają do branży
i tak samo szybko jak do niej przystępują, kończą z nią przygodę.
Są jednak osoby, które stale nas zachwycają, pną się ku lepszym współpracom i ciągle mają ochotę po więcej. Influencerzy, którzy oprócz przyjemnego i ładnego dla oka kontentu angażują się w sprawy ważne społecznie, często ekologiczne. Zobacz nasz przegląd 10 najlepszych i najbardziej wpływowych influencerów w branży, których w 2024 roku nadal będziemy widywać na salonach.
Zobacz także: Krystian Embradora o kulisach sławy
Instagram @maffashion
Ikony stylu
Święta Trójca polskiej sceny modowej, która od 2010 roku
kształtuje gusta Polaków - Maffashion, Jemerced oraz
Honorata Skarbek to już ikony stylu, których gust
modowy ewoluował na oczach milionów.
Każda z nich ma inną estetykę, wyczucie oraz
styl, jednak łączy je zamiłowanie do rzeczy pięknych.
Maffashion z liczbą obserwujących 1,4 miliona na Instagramie ma powody do dumy - Mugler, Dior, a także H&M to tylko niektóre duże brandy, z którymi współpracowała. Zawodowo nie tylko influencenka, ale także projektantka. W 2020 roku założyła koncept modowy Eppram, który ubierał największe światowe nazwiska w tym Kourney Kardashian oraz Marinę Linchuk w ekstrawaganckie projekty. Mimo że marka nie przetrwała, Maffashion nadal zachwyca nas swoim wiecznie nieskazitelnym wyglądem i poczuciem stylu.
Założycielka Veclaim i Moiess Swim. Jemerced z ponad
900 tysiącami fanów na Instagramie może pochwalić się nie
tylko swoimi autorskimi markami, ale także współpracami z
Chanel, Paco Rabanne, a także licznymi publikacjami
w międzynarodowych wydaniach Vogue.
Inspiruje się nie tylko ubraniami i akcesoriami, ale również
zagłębia się w tematykę mindfullness. Stylowa, niepokorna
i nieprzewidywalna - to polska wersja kultowej Carrie Bradshaw.
Zaczynała z mikroblogiem w wieku 16 lat, gdzie pokazywała swoje codzienne stylówki i życie. Dzisiaj na Instagramie zrzesza ponad 350 tysięcy fanów i stała się wyrocznią modową. Honorata Skarbek wie co to znaczy dobry gust, a tego uczyła się konsekwentnie przez lata. Wspiera polskich projektantów i często wybiera ich projekty na ścianki, gdzie zawsze prezentuje się doskonale. Talent, gust i uroda to tylko niektóre epitety, opisujące influencerkę.
Sprawdź: 6 sprawdzonych sposobów na promocję firmy
Instagram @helenaenglert
Generacja Z
Generacja Z, będąca pokoleniem urodzonym w latach 90. i
na początku XXI wieku, wnosi nowe spojrzenie na świat mody.
Charakteryzuje się ona nie tylko zróżnicowanym stylem, ale także unikalnym podejściem do ubierania się i interpretacji trendów. Dla Gen Z moda to wyraz indywidualności i wolności wyboru, gdzie poszukiwanie autentycznego wyrażenia siebie ma kluczowe znaczenie. Tę generację wyróżnia również świadomość społeczna i ekologiczna, co przekłada się na rosnące zainteresowanie modą zrównoważoną. Marki, które promują wartości, transparentność i różnorodność, zyskują szczególne uznanie w oczach Gen Z, dla których moda jest nie tylko formą ekspresji, ale również narzędziem do wyrażania przekonań i wspierania pozytywnych zmian społecznych. W rezultacie, Z-etki kształtuje współczesny krajobraz mody, przynosząc świeżość, zaangażowanie i kreatywność do światowej sceny modowej.
Do jakże stylowych reprezentantek tego pokolenia należą Helena
Englert, Ofelia Kreft, Lila Janowska, które styl swój
opierają na nostalgicznych latach 90. i 00.
Crop topy, minispódniczki, okulary o prostokątnym kształcie
i różowych oprawkach, a także krawaty, garnitury oversize
oraz grunge’owy sznyt - to elementy garderoby,
które charakteryzują młode dziewczyny.
Może zainteresować cię: 24 godziny z modelką Julią Borawską
Instagram @maciejmusial
Stylowi mężczyźni
Kto powiedział, że mężczyźni nie mogą mieć swoich przedstawicieli w świecie fashion? Mimo że rynek mody męskiej jest zdecydowanie mniej rozwinięty niż ten dla pań, faceci w Polsce nadal mogą znaleźć swoją niszę za pomocą Instagrama, która będzie stanowiła dla nich źródło inspiracji. Pomysłów na stylizacje mogą szukać u modeli, aktorów czy piosenkarzy, którzy zostali dogłębnie pochłonięci światem trendów i modowych niuansów.
Świetny przykład młodych gentlemanów, którzy zdecydowanie wiedzą
co w trawie piszczy stanowi trio, a dokładniej: Maciej Musiał,
Nikodem Rozbicki oraz Musiałowski Maciej.
Panowie zdają się dokładnie wiedzieć jakie trendy rządzą na salonach, a przez lata doświadczeń nauczyli się je bezbłędnie interpretować. Ich figlarne i nieoczywiste stylizacje (często bazujące na damskich elementach garderoby lub tych o charakterystyce unisex) każdorazowo wywołują zachwyt największych krytyków mody oraz samych obserwatorów mężczyzn.
Stylowe garnitury swobodnie przeplatają z jedwabnymi apaszkami,
a nierzadko do klasycznych jeansów dobierają kowbojki.
Spódniczki, żonobijki (czyli tank topy o białym odcieniu) i kolor
różowy - również nie stanowią dla nich żadnego problemu.
Panowie łamią konwenanse idealnie wpisując się tym
samym w nurt młodości i pokolenia rebeliantów.
Instagram @venswifestyle
Wiek nie ma znaczenia
O tym, że moda nie zna wieku ani ograniczeń przekonują już od lat.
Wyzwolone, uśmiechnięte, ale przede wszystkim piękne!
Influencerki, których głowy zdobią mieniące się siwe
włosy, a na twarzy widoczne są zmarszczki to
prawdziwe #powerwoman branży!
Modna ze względu na metrykę? To musi być Renia Jaz! Polska influencerka także dokłada swoją cegiełkę, aby branża była zróżnicowana i kolorowa niczym egzotyczny ptak. Na co dzień wybiera soczyste barwy, które łączy z minimalistycznymi i ponadczasowymi elementami garderoby - spodniami w kant, golfami czy całymi garniturowymi setami.
„Odkąd pamietam mam słabość do dodatków i wierzę, że
odgrywają ogromną rolę w tworzeniu stylizacji. Mogą
być pierwszymi elementami, wokół których buduje
stylizację i ostatnimi, które ją zamykają.”
- przyznaje influencerka.
To może dlatego jej stylizacje są dopracowane w każdym calu i przemyślane tak, aby na twarzy każdorazowo pojawiał się uśmiech u jej obserwatorów.
Zobacz także: Renia Jaz w serii "Fashon Memory"