19
06
2016
Wieszak na Wybiegu: Jak wybrać idealną agencję?
Czy modelki naprawdę żywią się wacikami, sypiają po 3 godziny na dobę i czytają wyłącznie VOGUE'a? Tego wszystkiego możecie dowiedzieć się z felietonów Marty Nowackiej – modelki i autorki bloga Wieszak na Wybiegu. Dzisiaj nasza ekspertka radzi, jak znaleźć i wybrać agencję idealną, która jak najlepiej zaopiekuje się nową twarzą i zadba o jej karierę.
Zanim kandydatka na modelkę zacznie rozsyłać polaroidy, powinna zastanowić się,
co w modelingu pociąga ją najbardziej, jakie są jej plany i marzenia.
Warto zadać sobie pytanie, na jak wiele poświęceń będzie się gotowym po podpisaniu umowy, z jak wielu rzeczy można by zrezygnować, walcząc o sukces w branży. Nie zaszkodzi nakreślenie listy osobistych celów, a także rozpisanie wymagań, jakie według przyszłej modelki powinna spełniać agencja idealna.
Po dokładnej analizie personalnych oczekiwań, czas na drugi krok: sprawdzenie, do jakich agencji warto wysłać zgłoszenie, zwracając przy tym szczególną uwagę na kwestię bezpieczeństwa. Wiele młodych dziewczyn nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie ryzyko niosą nieodpowiedzialne próby wejścia do świata mody. Miejscem, w którym rozpoczynają się poszukiwania agencji, jest najczęściej Internet – źródło informacji, lecz również zagrożenia.
W sieci pełno jest niepokojących ogłoszeń, które pochodzą od agencji bez formalnego zaplecza. Agencji, których nazwa nie pojawia się w mediach, nieistniejących na Facebooku, Snapchacie, Instagramie.
Pierwszym punktem weryfikacji takiej podejrzanej oferty powinno być odwiedzenie strony internetowej i zapoznanie się z oficjalnym fanpage’em agencji. Warto poczytać opinie dostępne na branżowych forach i zasięgnąć porady u koleżanek po fachu.
Podczas poszukiwań agencji-matki w Polsce dobrze jest zwrócić uwagę
także na jej siedzibę.
Świetnie prosperujące agencje działają nie tylko na terenie Warszawy, a wygodny dojazd może być jednym z czynników wpływających na podjęcie decyzji. Większość początkujących modelek jest niepełnoletnia i przemieszczanie się między odległymi miastami to dla nich spory problem. A podróży jest sporo, bo nowe twarze muszą przyjeżdżać do agencji, by skontrolować wymiary, odświeżyć polaroidy, potrenować swój catwalk czy wziąć udział w castingu.
Często to właśnie od wyboru agencji zależy, czy dziewczyna będzie się rozwijać w zawodzie, czy trafi na odpowiednie rynki zagraniczne, czy będzie dostawać zlecenia dostosowane do jej predyspozycji. Są agencje mniejsze, nowe na rynku i rozwijające się prężnie, są takie, które od kilkunastu lat promują top modelki. Można też znaleźć agencje współpracujące głównie z klientem zagranicznym oraz te, dla których priorytetem jest praca dziewczyn w Polsce.
Najważniejsze, by agencja-matka dawała bezpieczeństwo, a modelka miała
pełne zaufanie do swoich bookerów.
Warto przy okazji podkreślić, że szansę wygrania najważniejszych castingów mają zarówno modelki z większych, jak i mniej znanych agencji. Co prawda duża agencja to sprawdzona marka z wieloletnim stażem, jednak w mniejszych agencjach panuje inna atmosfera niż w prestiżowych gigantach – bookerzy biorący pod swoje skrzydła mniej modelek są w stanie poświęcić wszystkim tyle samo uwagi.