20
04
2023
Topowe marki i projekty według The Lyst Index Q1 2023
Instagram @pernilleteisbaek
Portal Lyst właśnie ujawnił wyniki kolejnej edycji
cyklicznego rankingu najgorętszych brandów i produktów.
The Lyst Index Q1 2023 stanowi podsumowanie
topowych marek i najbardziej poszukiwanych
projektów za okres pierwszego kwartału 2023 roku.
Na ten moment najgorętszą marką pozostaje Prada. Co ciekawe, dom mody okupuje pierwszą pozycję już drugi kwartał z rzędu – od rankingu Q4 2022. Liczba wyszukiwań włoskiego brandu wzrosła o 22% od ostatniego badania, a jednym z najbardziej pożądanych projektów z logo Prada są obecnie okulary przeciwsłoneczne (+ 56% w wyszukiwaniach).
Instagram @pernilleteisbaek
Z kolei drugie miejsce zajmuje
siostrzana marka Prada, Miu Miu.
Zainteresowanie brandem zauważalnie zwiększył pokaz
z udziałem aktorki Emmy Corrin oraz współpraca
z New Balance, a także projekt viralowych baletek.
Natomiast podium zamknął Moncler, a równocześnie spory skok w rankingu – o pięć oczek w górę – zaliczyła marka Versace. Włoski dom mody wyróżnił się pokazem kolekcji FW 2023 organizowanym podczas weekendu Oscarów, co zaowocowało wzrostem wyszukiwań o 44%. Uwagę zwraca również nowa pozycja w rankingu – na liście po raz pierwszy znalazła się marka Skims, której wyszukiwania poszybowały o 30%.
Wszystko za sprawą modelu Sculpt Bodysuit, który
wylądował też wysoko w rankingu najgorętszych
produktów pierwszego kwartału 2023 roku.
Instagram @fundachristophersen
Najbardziej pożądane projekty 2023
W wyszukiwaniach bez wątpienia króluje mała, nylonowa
saszetka Uniqlo – model jest wszechobecny w mediach
społecznościowych dzięki swojej uniwersalności,
wygodzie i szerokiej palecie kolorów.
Na TikToku ta niepozorna torebka wygenerowała aż 59 milionów wyświetleń. Równocześnie jest to jeden z najbardziej budżetowych produktów na liście Lyst. Podium zamykają futurystyczne, oversizowe okulary przeciwsłoneczne od Ricka Owensa oraz wspomniane już body od Skims. Dalej w rankingu znalazła się również denimowa spódnica maxi z logo Diesel, która anonsuje powrót długich spódnic do międzynarodowych trendów.
Natomiast wśród sneakersów króluje obecnie nostalgiczny
model Gazelle od adidas oraz innowacyjny efekt
kolaboracji Maison Margiela i Salomon.
Jedną z najbardziej hitowych torebek jest aktualnie
projekt serce Alaïa Le Coeur Bag.
Instagram @tineandreaa
Platforma Lyst przygotowała również nową kategorię
marek-przełomów, czyli najszybciej rozwijających się
brandów spoza ścisłego rankingu.
Wśród topowych nazw znalazła się również polska marka Magda Butrym, a wszystko dzięki popularności kwiecistej sukienki, w której widziane były Hailey Bieber i Rihanna. Do rankingu trafiły także Khaite oraz Ann Demeulemeester (ta druga pod nowym kierownictwem designera Ludovica de Saint Sernin).
Instagram @josefinehj
NAJGORĘTSZE BRANDY Q1 2023
Prada (bez zmian)
Miu Miu (+2)
Moncler (bez zmian)
Valentino (+1)
Loewe (+1)
Bottega Veneta (bez zmian)
Dolce & Gabbana (bez zmian)
Versace (+5)
Gucci (-7)
Saint Laurent (bez zmian)
Dior (-3)
Nike (bez zmian)
Louis Vuitton (+2)
Diesel (+2)
Burberry (+3)
Fendi (-2) Skims (nowość)
Balenciaga (-7)
Jacquemus (+1)
J.W. Anderson (nowość)
NAJGORĘTSZE PRODUKTY Q1 2023
Uniqlo Round Mini Shoulder Bag
Rick Owens Kriester Sunglasses
Skims Sculpt Bodysuit
MSCHF Big Red Boots
Diesel Denim Maxi Skirt
Bottega Veneta Drop Earrings
adidas Gazelle Sneakers
Weekday Astro Loose Baggy Jeans
Alaïa Le Coeur Bag
MM6 Maison Margiela x Salomon Cross High Sneakers
Instagram @pernilleteisbaek