08
02
2016
Tom Ford również zmienia formułę pokazów
Tom Ford
W ubiegłym tygodniu CEO i dyrektor kreatywny brytyjskiego domu mody Burberry – Christopher Bailey – ogłosił, że radykalnie zmienia formułę pokazów najbliższych kolekcji. Zamiast czterech show w roku (osobnych dla projektów damskich i męskich), na wybieg trafią dwie wspólne kolekcje na wrzesień oraz luty. Dodatkowo, wszystkie looki od razu po prezentacji pojawią się w butikach Burberry.
Kolejnym projektantem, który postanowił wyłamać się z dotychczasowych pokazowych reguł jest Tom Ford.
Planowo pokaz jego kolekcji fall-winter 2016/17 miał odbyć się 18 lutego. Designer postanowił jednak przesunąć widowisko na wrzesień, czyli na autentyczny początek jesieni. Powód? Tom Ford tłumaczy, że lansowanie nowych sylwetek na cztery miesiące przed faktycznym startem sezonu jest przestarzałą strategią.
Tom Ford
Kreowanie ekscytacji nowymi projektami poprzez pokazy i kampanie, a następnie zmuszanie klientów do długiego oczekiwania na sklepową premierę, to według Forda działanie, które niepotrzebnie gasi zapał i zainteresowanie konsumentów. Innowacyjna formuła, zakładająca, że błyskawicznie po premierze stroje są dostępne w sprzedaży, miałaby zadowolić zarówno klientów, jak i portfele domów mody.
„ ”
Nasi klienci chcą kolekcji dostępnej natychmiast.
– Tom Ford