18
01
2015
Portret supermodelki: Cindy Crawford, 100% American Girl
Cindy Crawford: legendarna supermodelka lat 80. i 90. znana z reklam Pepsi, kampanii Revlon i filmów fitness, była żona Richarda Gere'a, ulubienica amerykańskiego VOGUE'a i twarz Versace, a wreszcie jedna z bohaterek słynnego teledysku Freedom George'a Michael'a i muza Prince'a, który specjalnie dla niej napisał piosenkę Cindy C. Gdy słyszymy jej imię – słodkie i seksowne jak ona sama – wyobraźnia automatycznie podsuwa obraz zjawiskowej szatynki z charakterystycznym pieprzykiem nad ustami. Ona urodziła się, aby zostać gwiazdą!
Dziewczyna z prowincji
Cindy Crawford to prawdziwa American Girl, która spełniła swój American Dream. Urodziła się w małym prowincjonalnym mieście w stanie Illinois, a chwilę po tym gdy przypadkowo została zauważona i sfotografowana przez lokalnego fotografa (podczas pracy w polu i zbierania kukurydzy), jej kariera szybko nabrała tempa. Jako zaledwie 16-latka wygrała konkurs Look of the Year organizowany przez prestiżową agencję modelek Elite, by cztery lata później świętować swój debiut na okładce VOGUE'a. Od tej pory dziesiątki razy pojawiała się na kartach topowych pism, brała udział w kampaniach wielkich domów mody, prezentowała kolekcje Dolce & Gabbana, Calvina Kleina, Gianniego Versacego, Michaela Korsa, Chanel, Valentino i Christiana Diora.
Przez modę musiała zrezygnować ze studiowania inżynierii chemicznej (mimo że z wyróżnieniem ukończyła szkołę średnią) i przeprowadziła się do Nowego Jorku, aby całkowicie oddać się karierze modelki. Swój sukces zawdzięcza urodzie prawdziwej amerykańskiej dziewczyny i cechom, które były pożądane na przełomie dekad 80/90s. Charakteryzowały ją świeżość, zmysłowość i ponętna figura, na punkcie których szaleli nie tylko mężczyźni. Cindy Crawford podobała się również kobietom, bo miała powszechny kolor włosów i bardzo zwyczajny pieprzyk, który zresztą prędko stał się jej znakiem rozpoznawczym. To właśnie jej plakaty mężczyźni wieszali na ścianach w swoich pokojach i garażach niczym wizerunki pinup girls z początku wieku.
Wielka Szóstka
Fenomenem jej epoki było istnienie supermodelek. Był to ktoś więcej niż szczupła kobieta krocząca po wybiegu i bezimienna twarz spoglądająca z okładki modowego pisma. Supermodelka mogła przebierać w kontraktach, mogła lubić danego projektanta lub też nie, mogła mieć otwarty konflikt z inną supermodelką. Mogła mieć humory i nie wstawać z łóżka za mniej niż 10 000 dolarów, jak zwykła mawiać Linda Evangelista. Supermodelka była tak rozpoznawalna w mediach, że każdy człowiek, nawet nieinteresujący się branżą, wiedział kim jest.
Cindy Crawford obok Claudii Schiffer, Naomi Campbell, Christy Turlington, Lindy Evangelisty i Stephanie Seymour należała do ligi supermodelek lat 90. Jakie one były? Seksowne, modne i zniewalające. Były nie tylko modelkami, ale także kobietami biznesu i prawdziwymi diwami, które znali wszyscy. Reprezentowały pożądane typy sylwetek i idealną urodę tamtych czasów, dzięki czemu trafiły na historyczne okładki VOGUE'a (np. brytyjską ze stycznia 1990 roku) i uczestniczyły w niezapomnianych wydarzeniach świata muzycznego, m.in. wystąpiły w teledysku Freedom razem z Georgem Michael'em.
Businesswoman
Kwintesencja modelki lat 90.? Piękna, odnosząca sukcesy, spełniona, gwiazda popkultury działająca nie tylko w świecie mody. Taka była i jest Cindy, która nigdy nie zajmowała się wyłącznie chodzeniem po wybiegu i pozowaniem. Jako zaradna kobieta sukcesu pojawiła się w wielu reklamach telewizyjnych (np. Pepsi), wypuściła własną linię kosmetyków i zaprojektowała autorskie perfumy, prowadziła autorski program fitness, była prezenterką telewizyjną, założyła stronę internetową, a nawet napisała opowiadania dla dzieci.
Jednak najbardziej dochodowe okazały się dla niej milionowe kontrakty z marką Revlon, której twarzą została w 1990 roku. Kosmetyczny gigant jako pierwszy zauważył, że jej mocne brwi, usta stworzone do noszenia ciemnoczerwonej szminki oraz gęste i pełne objętości włosy idealnie ucieleśniają estetykę dekady. Dla wielu osób Cindy na zawsze pozostanie dziewczyną z reklam lakierów do paznokci, szminek i podkładów Revlon.
Dojrzałe piękno
49-letnia dzisiaj Cindy Crawford wciąż nie zamierza przejść na modową emeryturę. Jest ciągle aktywna w mediach, występuje w sesjach zdjęciowych, udziela wywiadów, patronuje międzynarodowym markom, rozwija swoje linie kosmetyczne i wyposażenia wnętrz, a przede wszystkim udziela się charytatywnie i społecznie.
Prywatnie spełnia się w roli żony (od 1998 roku związana jest z Rande Gerber'em) oraz mamy 15-letniego Presley'a i 13-letniej Kai. Życie daje jej to, co najlepsze!