23
01
2017
Pokaz Patrizia Aryton x Dawid Tomaszewski na MBFW Berlin
Podczas Mercedes-Benz Fashion Week Berlin odbył się pokaz będący efektem współpracy między Dawidem Tomaszewskim, jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich projektantów, a słynącą z kunsztu i nowoczesnej klasyki marką Patrizia Aryton. Kolekcja na jesień - zimę 2017/18 jest jednocześnie debiutem marki Patrizia Aryton na rynku niemieckim.
Pokaz, wpisany do oficjalnego kalendarza imprezy, odbył się jako główne wydarzenie tego dnia, zamykając cykl czwartkowych prezentacji.
Przygotowana przez Dawida Tomaszewskiego i dyrektor kreatywną marki Patrizia Aryton, Patrycję Cierocką, kolekcja składała się z 27 looków. Projekty powstały w oparciu o ponadczasowe propozycje i najbardziej charakterystyczne projekty zaprezentowane dotychczas przez Dawida, przetłumaczone na język marki Patrizia Aryton. Dzięki zastosowaniu nowych tkanin i wzorów, klasyczne płaszcze marki zostały pokazane w zupełnie nowej odsłonie.
Patrizia Aryton x Dawid Tomaszewski
„ ”
Mimo że w kolorach jestem raczej oszczędny, tu sporo inspirowałem się
Marrakeszem. Stąd w kolekcji między innymi odcienie żóltego,
seledynu, ale też czerwień i granat oraz charakterystyczna
dla Patrizii Aryton magenta. Dodatkowo widać sporo printów i faktur.
- Dawid Tomaszewski
Patrizia Aryton x Dawid Tomaszewski
Wśród wzorów trudno było przeoczyć kolorowy, mozaikowy garnitur, a także lekko transparentne sukienki i bluzki z wielobarwnych tkanin. Mocne odcienie widoczne były na praktycznie wszystkich elementach garderoby. Zwężane ku dołowi spodnie zaskakiwały kontrastującymi połączeniami kolorów na nogawkach, a klasyczne płaszcze i sukienki wielobarwnymi, graficznymi pasami oraz detalami na mankietach.
W kolekcji wykorzystano najwyższej jakości tkaniny, między innymi
z pracowni Malhia Kent pracującej z takimi domami mody
jak Chanel czy Givenchy. Oprócz klasycznych wełen pojawiły się
też jedwabie, żakardy i welur.
Patrizia Aryton x Dawid Tomaszewski
„ ”
Czasami czujemy potrzebę odświeżenia naszego spojrzenia
na markę, między innymi dzięki współpracy z zewnętrznymi
projektantami. Zazwyczaj takie współprace są jednak anonimowe.
W zeszłym roku poszukiwałam kogoś, kto wyjątkowo pasowałby
do profilu naszej firmy. Przeglądałam na bieżąco relacje
z pokazów na fashion weekach. I tak natrafiłam na pokaz Dawida,
którego prace znałam już oczywiście wcześniej.
- Patrycja Cierocka, dyrektor kreatywna Patrizia Aryton
Kolekcja zaprezentowana podczas Mercedes-Benz Fashion Week Berlin dostępna będzie w sprzedaży jesienią tego roku.