Buzz

Koniec z Marc by Marc Jacobs! Tańsza linia projektanta zostanie wcielona do głównej kolekcji domu mody Marc Jacobs.

 

 

Marc dla młodszych

 

 

Marc by Marc Jacobs to tańsza i bardziej młodzieżowa kolekcja ready-to-wear Marca Jacobsa. Linia istniała 14 lat – zadebiutowała wiosną 2001 roku, a jej projekty od początku skierowane były do młodszej klienteli, nie tylko ze względu na niższy półkę cenową, ale i na bardziej kolorowy i buntowniczy charakter. W ramach Marc by Marc Jacobs tworzono odzież męską i damską, która powstawała pod okiem dwóch projektantek: Katie Hiller i Luelli Bartley

 

 

Niedawno świat mody zelektryzowała wieść o tym, że Marc zdecydował się zamknąć swoj tańszy brand, a jej projekty włączyć do podstawowej kolekcji swojej eponimicznej marki.

 

 

Zarówno styl, jak i ceny głównej kolekcji mają być teraz wypadkową linii podstawowej i młodzieżowej. Na razie nieznana jest przyszłość sklepów spod szyldu Marc by Marc Jacobs, ale wiadomo, co planują jego dotychczasowe dyrektor kreatywne. Kilka dni temu światło dzienne ujrzała zapowiedź pierwszej kolekcji Hillier Bartley.

 

 

 

Sam Marc Jacobs podkreśla, że praca nad kolekcjami Marc by Marc Jacobs była dla niego świetnym doświadczeniem. Pokazy mody nie miały ani odrobiny zadęcia, za to nigdy nie brakowało im poczucia humoru. Designer czuł jednak, że jego dwie osobne linie nie korespondują ze sobą. Aby nadać swoim projektom jeden wspólny ton i uzyskać jedną wspólną estetykę, powziął trudną decyzję o zamknięciu młodszej marki.

 

 

Nadszedł czas na bardziej spójny image i jeden konkretny modowy przekaz.

 

 

Wielu jednak jest zszokowanych działaniem projektanta – według raportów finansowych młodsza linia Marca Jacobsa przynosiła 70% całościowych zysków. W czym tkwił sekret sukcesu? Chodzi przede wszystkim o niższe ceny Marc by Marc Jacobs i dostępność projektów w wielu domach handlowych i galeriach zakupowych na całym świecie.

 

 

Finał pełen niespodzianek

 

Ostatnia sezonowa kolekcja Marc by Marc Jacobs to ta tworzona z myślą o sezonie fw 2015/16. Modelki prezentowały na wybiegu warstwowe sylwetki, militarne dodatki i stonowane kolory, a całość wieńczyły ćwiekowane botki i berety nabite metalowymi ozdobami. Dla podkreślenia buntowniczego charakteru w tle podczas pokazu rozbrzmiewał utwór Children of the Revolution

 

 

Jako torebki służyły albo niewielkie kuferki, albo saszetki noszone na biodrach, nasuwające skojarzenia z survivalem.

 

 

Wszystkie projekty powstały w czerni lub w przybrudzonych kolorach khaki i granatu. Zamiast zwyczajnej szkockiej kratki – wzoru, który kojarzy się zarówno z jesienną porą, jak i muzyką rockową, spódnice, spodnie i żakiety ozdobiono motywem tłoczonych kwiatów. Na niektórych strojach ukryto nawet przekaz – pojawiały się nadruki takie takie jak Suffragette (sufrażystka), Solidarity (solidarność) i Unite (zjednoczenie). Było rockowo, rewolucyjnie i oczywiście bardzo młodzieżowo. 

 

 

Ostatecznym zakończeniem linii Marc by Marc Jacobs będzie jednak międzysezonowa kolekcja Resort 2016.

 

 

Marka zaplanowała współpracę z wytwórnią filmów Disney, aby stworzyć wakacyjne akcesoria inspirowane Alicją w Krainie Czarów i nowym filmem Alice Through the Looking Glass, w którym zagrała cała plejada gwiazd: Johnny Depp, Anne Hathaway i Helena Bonham Carter. Linia zatytułowana I Am Not Like Other Girls ma składać się z okularów słonecznych, torebek typu tote, plecaków, futerałów na telefony, biżuterii, zegarków i bawełnianych bluz. Do sklepów trafi już 1 listopada.

zobacz na jednej stronie