13
07
2015
Klimatyczna kampania Simple CP na sezon fw 2015/16
W nowym sezonie Simple odwołuje się do epoki, w której moda i feminizm tworzyły wyjątkowo zgrany duet.
LATA 70.
Wówczas na wybiegach królowały szalone wzory, z radiowych głośników sączyło się Let it be, a Gloria Steinem zakładała pierwsze feministyczne pismo. Kobiety w końcu wyzwoliły się ze sztywnych poliestrów, by w ich szafach pojawiło się miejsce na miękkie jedwabie. Te historyczne momenty zainspirowały główną projektantkę Simple CP, Weronikę Pietras, do stworzenia wyjątkowej kolekcji fw 2015/16.
Lata 70. to czas, w którym kobiety zaczęły ubiorem wyrażać siebie – czerpały inspiracje ze sztuki, bawiły się formą i kolorem. Potrafiły jednocześnie podkreślić swoje piękno, kobiecość, determinację oraz niezależność. Właśnie taka jest kobieta Simple.
– Weronika Pietras
I tak, w kolekcji marki dominują fasony będące unowocześnioną wersją retro sylwetek. Spódnice i sukienki zostały skrócone, a rozszerzane spodnie z wysokim stanem zmodernizowane i dopasowane do współczesnych oczekiwań. Nawiązania do stylu ery dzieci kwiatów występują również w elektryzujących kolorach oraz drobnych nadrukach, takich jak motyle. Nie brakuje także gry z konwencjami, czego najlepszym dowodem są rozkloszowane kreacje o koszulowym kroju. Z kolei kamizelka w wersji Simple noszona jest również jako sukienka albo narzutka na kurtkę czy płaszcz.
Zimowa kolorystyka to efekt inspiracji barwami przypraw na orientalnych targowiskach. Fuksje, odcienie pomarańczy i cynamonu przełamane soczystą zielenią czy turkusem nadają całości indywidualny i zaskakujący charakter. Z tą mocną paletą barw idealnie korespondują detale: frędzle, które zdobią sukienki, bluzki i koszule, metalowe otwory czy seksowne sznurowania na bokach spodni i marynarek.
Obok projektów Ready–to-wear wyróżnia się liniaBusiness, w której znaleźć można świetnie skrojone koszule, garnitury oraz kombinezony. Natomiast wieczorową kolekcją Evening rządzą koronki, metaliczne brokaty oraz zwiewne długości maksi.
Mój sukces polega na tym, że jestem jak koktajl. Łączę paryską elegancję z brytyjską nonszalancją.
– Jane Birkin
Słynna w latach 70. brytyjska piosenkarka i aktorka dzisiaj na stałe mieszka w Paryżu i tworzy głównie w języku francuskim. Kobieta Simple w tym sezonie jest dokładnie taka jak ona – kobieca, elegancka, ale jednocześnie pełna seksapilu i nonszalancji. By sfotografować najnowszą kolekcję, zespół Simple udał się do jej rodzinnego miasta, Londynu.
Twarzą kampanii została jedna z najbardziej rozchwytywanych polskich modelek, Marta Dyks. Przed obiektywem fotografki Agaty Pospieszyńskiej towrzyszył jej narzeczony – model Borys Starosz. Sesja wykonana niecały miesiąc przed ślubem pary nabrała magicznego kontekstu, a gotowe ujęcia zachwycają prawdziwymi emocjami i fantastyczną energią.
Stylizacje przygotowała Ina Lekiewicz, która Londyn zna jak własną kieszeń, bo tutaj mieszka i pracuje. Z kolei o fryzury zadbał Paweł Solis, a makijaż wykonała Marianna Yurkiewicz. Nad realizacją filmu wizerunkowego czuwał niezastąpiony Kuba Kossak.
POLECAMY: Za kulisami zimowej kampanii Simple CP