07
04
2016
Damska i męska kolekcja Gucci razem na jednym wybiegu
Gucci fw 2016/17
Szykuje się kolejna wielka zmiana w świecie mody. Ostatnie sezony stoją pod znakiem przetasowań na stanowiskach dyrektorów kreatywnych (Hedi Slimane, Alber Elbaz, Raf Simons) i ewolucji w sposobie prezentowania mody. Brytyjski brand Burberry był pierwszym, który opowiedział się po stronie nowatorskiej formuły see-now-buy-now. Teraz nową branżową strategię postanowił przyjąć także Gucci.
Wprawdzie na razie włoska marka nie planuje sprzedawać kolekcji bezpośrednio po show, ale pokazy przestaną dzielić się na womenswear i menswear.
To oznacza, że od najbliższego sezonu na jednym wybiegu pojawią się modele i modelki prezentujący całość projektów Gucci. Jako powód rewolucji, zarząd domu mody podaje w oficjalnym oświadczeniu brak praktycznych podstaw dla tradycyjnego podejścia w postaci dwóch rozbieżnych kalendarzy dla męskiego i damskiego tygodnia mody.
Gucci fw 2016/17
„ ”
Wydaje mi się to jak najbardziej naturalne, aby zaprezentować moje kolekcje dla kobiet i mężczyzn razem. To sposób, w jaki dzisiaj postrzegam świat.
– Alessandro Michele,
dyrektor kreatywny Gucci