26
01
2016
Nowa koncepcja marki TATUUM - zmiana logo, salonów & kolekcji
Nowy koncept salonu Tatuum w Silesia City Center
Marka TATUUM ujawniła szczegóły dotyczące jednej z największych przemian ostatnich lat w branży odzieżowej. Pierwszymi efektami transformacji zapoczątkowanej w zeszłym roku jest nowy, bliższy duchowi marki i klientowi, koncept salonów firmowych oraz odświeżony logotyp.
Mając świadomość, że siłą brandu jest produkt, postanowiono wprowadzić szereg zmian, które podkreślą jego DNA, a przy tym nawiążą do aktualnych trendów. Dla lojalnych, jak i potencjalnych klientów marki, najbardziej odczuwalną zmianą w pierwszych miesiącach będzie ta w obrębie logotypu i sklepu.
TATUUM: feel good, look unique
Wysoka jakość, staranne wykończenie & ponadczasowy design
„ ”
Najważniejszy dla nas jest nasz klient i dobry produkt, który mu oferujemy. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty w tych kluczowych obszarach, połączyliśmy nasze doświadczenie ze specjalistami z dziedziny brandingu, architektury wnętrz, mody, muzyki, handlu i finansów.
Esencją było dla nas jak największe zbliżenie marki do jej korzeni, kojarzących się z naturalnością, sensualnością, jakością i komfortem. I to był właśnie prawdziwy początek zmian.
- Paweł Kapłon, prezes zarządu TATUUM
Nowy koncept salonu Tatuum w Silesia City Center
Salony utrzymane są w stylu nawiązującym do natury, noszącym wyraźnie skandynawską nutę, z umiejętnie wplecionymi, industrialnymi elementami. Pierwszą widoczną zmianą jest logo marki. Do pracy przy jego odświeżeniu zaproszono Michała Łojewskiego i jego White Cat Studio, który odpowiadał za tworzenie identyfikacji wizualnej takich marek jak, chociażby PZU, PKO BP czy Alior Bank.
„ ”
Projektując nowy znak, skupiliśmy się na wykorzystaniu naturalnego potencjału, jaki niesie nazwa TATUUM. Powtórzenia liter T i U naprowadziły nas na kierunek stworzenia logotypu opartego na rytmie.
Aby osiągnąć maksymalnie czystą i prostą formę, literę U użyliśmy jako moduł do stworzenia liter A i M. Liternictwo jest smukłe i dwuelementowe, co nadaje szlachetności i subtelności.
- Michał Łojewski, Design Director White Cat Studio
Nowy koncept salonu Tatuum w Silesia City Center
System dopełniają ręcznie rysowane desenie, które komunikują skupienie się TATUUM na stosowaniu wysokiej jakości naturalnych materiałów takich jak wełna, bawełna czy len. Na podstawie przeprowadzonych analiz, stworzono paletę pięciu kolorów-symboli zainspirowanych naturą - drewno, kamień, ziemia, zieleń i woda.
Przy projektowaniu wnętrza wykorzystano naturalne materiały wpisujące się w filozofię marki – jasne drewno, surowy beton i ciepłą, wyrazistą miedź.
W nowych sklepach nie zabrakło też dbałości o detale. Wykończone drewnem i płótnem manekiny nawiązują do krawieckiego kunsztu marki. Żywe sukulenty i wypełnione roślinami lampy uwspółcześniają całą koncepcję wystroju, wnosząc w nią jeszcze więcej życia. Całość zamyka dekoracyjny motyw heksagonu, widocznego na ladach i podłodze. Dwa pierwsze sklepy, w których wykorzystano nowe założenia zostały już otwarte.
Salony na Rynku Głównym w Krakowie i w Silesia City Center funkcjonują od końca grudnia 2015 roku.
Nowy koncept salonu Tatuum w Silesia City Center
„ ”
Wprowadzamy zmiany w ramach procesów związanych z przygotowaniem kolekcji, mające na celu podkreślenie kluczowych cech marki. Rozwijamy linię Unique, współpracując z wybitnymi artystami oraz wprowadzamy kolekcję wizerunkową Selected.
Stanowi ona połączenie najnowszych trendów modowych zinterpretowanych w duchu marki z najlepszymi jakościowo naturalnymi materiałami, jak chociażby jedwab, len i wełna.
- Anna Betlej, wiceprezes zarządu marki TATUUM
Nowy koncept salonu Tatuum w Silesia City Center