10
02
2023
Zmiana strategii w Balenciaga: Dom mody w cieniu kontrowersji
Balenciaga Fall 2022
W cieniu kontrowersji i niefortunnych zabiegów
PR-owych, dom mody Balenciaga zapowiada
powrót do korzeni i unikanie blasku fleszy.
Pod koniec roku brand zanotował poważny kryzys wizerunkowy związany z kampanią z udziałem dzieci pozujących z misiami w klimacie BDSM. W efekcie marka wyraźnie odczuła problemy, co ujawniły niekorzystne wyniki finansowe na koniec 2022. Dodatkowo, w nowym zestawieniu najbardziej pożądanych marek według Lyst Index za drugi kwartał ostatniego roku, Balenciaga spadła z czwartego miejsca poza pierwszą dziesiątkę.
W obliczu kłopotów, dyrektor kreatywny Demna Gvasalia
finalnie zdecydował się ujawnić, co szykuje
dla marki na najbliższą przyszłość.
Balenciaga Fall 2022
Projektant zapowiada odejście od głośnych kampanii
reklamowych z udziałem popularnych ambasadorów.
Zamiast mocnego wizerunku i hype’owanych kolekcji, Demna Gvasalia chce się skupić na produkcie, dziedzictwie i rzemieślnictwie. W kręgu jego zainteresowań znajdzie się wyłącznie tworzenie wysokiej jakości ubrań i dodatków. W ten sposób Gvasalia chce przywrócić czar wytrawnego krawiectwa Cristóbala Balenciagi oraz przypomnieć sobie swoje własne skromne początki w roli designera.
Balenciaga