11
02
2016
Zmiana cenowej strategii w domu mody Marc Jacobs
Marc Jacobs ss 2016
Sprzedaż butów i torebek to jeden z głównych obszarów generujących zyski w każdym domu mody, stanowiący nawet kilkadziesiąt procent całościowych zarobków. Marc Jacobs postanowił wyjść z inicjatywą i rozszerzyć grono swoich klientów, oferując im autorskie dodatki w dużo niższej cenie.
Wiosenna kolekcja galanterii skórzanej, która trafiła do sklepów w ubiegłym tygodniu, jest pierwszą partią dostępną za niższe stawki.
Obniżona wartość na metce to nie jedyna zmiana.
Zaprojektowano również nowe logo dla akcesoriów, które według samego designera przypomina bardziej wyszukane zdobienie niż nazwę marki. Metalowe elementy są teraz oznaczane dwiema linearnymi literami J, łączącymi się w pętli.
Dotychczasowa, tańsza i bardziej młodzieżowa linia produktów Marc Jacobs – Marc by Marc Jacobs – przestała istnieć razem z kolekcją Resort 2016. Wprowadzona właśnie strategia cenowa będzie jednak zupełnie inna i nowatorska, bo niższe stawki otrzymały modele sygnowane główną marką Marc Jacobs. I tak, od bieżącego sezonu torebki będą na stałe kosztować mniej niż $500.
Wyjątek mają stanowić jedynie limitowane produkty wykonane ze specjalnych materiałów i egzotycznych skór, które nie znajdą się w nowej kategorii, a ich ceny znacząco nie spadną.
Marc Jacobs ss 2016