10
11
2023
Wszystkie oblicza kobiecości w nowej kampanii Yes
Kampania biżuterii YES „Portret kobiecy” (Fot. Materiały prasowe)
Marka biżuteryjna Yes kolejny raz porusza wątki istotne
dla dzisiejszego postrzegania kobiet. W najnowszej kampanii
przenosi na ekran "Portret kobiecy" Wisławy Szymborskiej,
celebrując wszystkie oblicza kobiecości.
Kampania biżuterii YES „Portret kobiecy” (Fot. Materiały prasowe)
Już od 2021 roku w ramach platformy "Jestem kobietą", marka
Yes przedstawia w swoich kampaniach różne odsłony kobiecości.
Tym razem poszła o krok dalej i zaprasza widzów do świata poezji.
Wiersz „Portret kobiecy” Wisławy Szymborskiej, pomimo że
powstał w latach 70. ubiegłego wieku, zaskakująco trafnie
opisuje aktualną sytuację kobiet.
Noblistka punktuje w nim sprzeczne oczekiwania i wymagania, jakie stawiane są kobietom. „Musi być do wyboru” - jednocześnie silna i słaba, inteligentna i naiwna, skromna i wyzwolona, zaradna i bezradna, i koniecznie młoda, „ciągle jeszcze młoda”. W interpretacji YES kobieta ma prawo mieć już dosyć tych oczekiwań i dlatego z całą mocą pointuje je krótko słowami „na litość boską!”
Kampania biżuterii YES „Portret kobiecy” (Fot. Materiały prasowe)
Spot powstał we współpracy z Fundacją Wisławy Szymborskiej odpowiedzialnej za spuściznę poetki. Symbolem tej współpracy jest pin z logo Nagrody im. Wisławy Szymborskiej. Inspiracją do projektu jest kolaż stworzony przez samą poetkę. Pin ma szansę stać się znakiem rozpoznawczym wszystkich miłośników nie tylko dobrej poezji, ale również pięknych przedmiotów.
"Wisława Szymborska była nie tylko utalentowana literacko, ale
także plastycznie. W młodości ilustrowała książki, pod koniec lat 60.
zaczęła tworzyć kolaże. Na jednym z nich znajduje się kompozycja
przedstawiająca twarz: z ust wyrasta gałązka z dwoma liśćmi."
"Ten motyw wykorzystaliśmy w projekcie statuetki Nagrody
im. Wisławy Szymborskiej oraz zaproponowaliśmy firmie YES
do projektu eleganckiej przypinki. Tworząc tę przypinkę YES
włącza się w obchody Roku Wisławy Szymborskiej" – w stulecie
jej urodzin - komentuje Michał Rusinek, prezes Fundacji.
Kampania biżuterii YES „Portret kobiecy” (Fot. Materiały prasowe)
Nowej kampanii marki YES towarzyszą również zmiany w prowadzonym od roku podcaście. Zmieni się prowadząca - od listopada będzie nią dotychczasowa ambasadorka marki Aleksandra Kwaśniewska, która w listopadowym odcinku spotka się ze swoją mamą - Jolantą Kwaśniewską. Panie porozmawiają o międzypokoleniowej interpretacji „Portretu kobiecego” - jaki był lata tematu, a jak sytuacja wygląda dzisiaj.
"Jestem ogromnie szczęśliwa, że będę miała przyjemność odbycia
wielu rozmów na tematy interesujące i inspirujące kobiety" -
przyznaje Ola Kwaśniewska. - "Zawsze wspaniale jest być częścią
zespołu podzielającego wartości i to samo marzenie o świecie,
w którym kobiety mogą się realizować bez kompleksów, uprzedzeń
i fałszywej skromności. I fajnie jest mieć wspólne przekonanie,
że możemy mieć w tej zmianie swój udział." - dodaje.
Kampania biżuterii YES „Portret kobiecy” (Fot. Materiały prasowe)
Za koncept kreatywny kampanii po raz kolejny odpowiadała agencja
180heartbeats + Jung v Matt. Spot wyreżyserowała Monika Kmita,
za jego produkcję odpowiada dom produkcyjny F25, a muzykę
do obrazu stworzył Wojtek Urbański.
Efektem tej współpracy jest poetycki, metaforyczny obraz,
w którym nic nie jest jednoznaczne.
Kampania biżuterii YES „Portret kobiecy” (Fot. Materiały prasowe)