26
02
2024
Rusza akcja Answear.LAB “Dajemy słowo: siostrzeństwo”
Answear.LAB “Dajemy słowo: siostrzeństwo”
Answear.LAB nie tylko włącza ważne dla kobiet
wartości do modowych propozycji, ale od
początku istnienia wspiera ich dążenia.
W tym sezonie marka rusza z akcją "Dajemy słowo: siostrzeństwo"
i wspólnie z czołowymi mediami i twórcami, dąży do wpisania
słowa siostrzeństwo do słowników współczesnej polszczyzny.
Kiedy przed rokiem marka rozpoczęła działania popularyzujące ideę siostrzeństwa, odkryła brak tego terminu we współczesnych słownikach języka polskiego. "W słownikach polszczyzny znajdziemy “braterstwo”, które odnosi się także do kobiet, ale naszym zdaniem w dzisiejszych czasach, kiedy kobiety wciąż zabiegają o należne im miejsce - w historii, w kulturze, życiu zawodowym i publicznym, nie jest to już wystarczające. Uznałyśmy, że warto upomnieć się o siostrzeństwo" - wyjaśnia Agnieszka Pruchnik, brand dyrektor Answear.LAB.
Answear.LAB “Dajemy słowo: siostrzeństwo”
Czym jest siostrzeństwo?
To silne poczucie więzi i wsparcia między kobietami,
niezależnie od ich poglądów czy pokrewieństwa.
Niestety, z informacji, jakie marka uzyskała od Rady Języka Polskiego, wynika, że w języku polskim nadal nie jest to “wyraz dość powszechnie używany”. Rada też doprecyzowała: Ponieważ jednak frekwencja tekstowa wyrazu siostrzeństwo stale rośnie, a także można obserwować początki jego upowszechnienia się poza wskazaną odmianą języka, realne jest, że w niedalekiej przyszłości zostanie on przez leksykografów dostrzeżony i zarejestrowany w słownikach.
Answear.LAB “Dajemy słowo: siostrzeństwo”
Answear.LAB wierzy, że cel jest osiągalny i namówiła
do propagowania siostrzeństwa polskie media, m.in.
Gazetę.pl. Onet, naTemat.pl oraz znanych twórców, którzy
na potrzeby kampanii już napisali, bądź w kolejnych
tygodniach napiszą teksty traktujące o wartościach siostrzeństwa.
Wśród nich są m.in.: Joanna Kuciel-Frydryszak (autorka bestsellera „Chłopki”), Sylwia Chutnik (znana kulturoznawczyni i pisarka), Karolina Sulej (autorka książki „Ciałaczki. Kobiety, które wcielają feminizm”), Elżbieta Cherezińska (pisarka, autorka książek. m.in. „Królowa”, „Harda”), Inga Iwasiów (prozaiczka, profesorka nauk humanistycznych), Krystyna Romanowska (dziennikarka, pisarka, współautorka bestsellerowego cyklu rozmów z prof. Zbigniewem Lwem-Starowiczem), Katarzyna Szumlewicz (filozofka i doktor pedagogiki, autorka książek o emancypacji i obrończyni praw kobiet) oraz wielu innych.
Pierwsze felietony, eseje, wywiady czy opowiadania
można już czytać w mediach i na blogu marki.
Twarzami akcji zostały dwie wyjątkowe siostry
- top modelka Monika JAC Jagaciak oraz
lekkoatletka Anna Jagaciak - Michalska.
Answear.LAB “Dajemy słowo: siostrzeństwo”
Answear.LAB “Dajemy słowo: siostrzeństwo”
Answear.LAB “Dajemy słowo: siostrzeństwo”