10
09
2015
Rewolucja DKNY: W lipcu odejście założycielki, dziś zmiana logo
Nowe logo DKNY
Zaledwie w lipcu pojawiła się informacja, że Donna Karan odchodzi z Donna Karan International. Wielka transformacja wewnątrz marki pociągnęła za sobą także rezygnację szefowej działu PR oraz rzeczniczki prasowej DKNY, a dziś ujawniono decyzję o zmianie logo firmy.
Donna Karan powołała do życia własną markę 31 lat temu i w tym czasie zdążyła stworzyć słynną siódemkę niezbędników każdej nowoczesnej kobiety (Seven Easy Pieces), kilka kultowych sylwetek oraz młodzieżową linię DKNY będącą ucieleśnieniem nowojorskiego szyku. Mimo niesłabnącej popularności szyldu, projektantka postanowiła odejść na modową emeryturę i przekazać pałeczkę designerom młodego pokolenia.
Dyrektorami kreatywnymi marki zostali Dao-Yi Chow i Maxwell Osborne, duet stojący za marką Public School.
To właśnie oni są autorami nowego symbolu DKNY. Zaprojektowane przez nich logo składa się z prostego napisu oraz dwóch czarnych bloków po bokach. Nie bez powodu wybrano czcionkę Franklin Gothic, bo – jak tłumaczą pomysłodwacy – jest mocna, widoczna i bardzo amerykańska. Z kolei prostokąty nawiązują do dziedzictwa DKNY, a równocześnie kojarzą się projektantom ze znakami drogowymi Manhattanu.
Odświeżone logo będzie miało swoją premierę podczas nadchodzącego pokazu DKNY ss 2016 w środę 16 września.