03
08
2018
Nowe logo Burberry pod rządami Riccardo Tisci
Burberry England
W marcu oficjalnie ogłoszono, że Riccardo Tisci został nowym dyrektorem kreatywnym Burberry. Designer zastąpił na tym stanowisku Christopher'a Bailey, który zasiadał za sterami od 17 lat. Już w maju świeżo wybrany dyrektor kreatywny zaanonsował kolekcję Burberry Resort 2019 i tym samym zdradził kierunek zmian, jakie zamierza wprowadzić w brytyjskim domu mody. Projekty okazały się zgodne z DNA marki, ale równocześnie akcentujące bardziej minimalistyczną odsłonę niż dotychczas.
Teraz, na miesiąc przed wybiegowym debiutem swojej pierwszej
w pełni autorskiej kolekcji Burberry na London Fashion Week,
Riccardo Tisci ujawnia nowe logo brandu.
Monogram został zaprojektowany we współpracy z Peterem Saville,
brytyjskim artystą i grafikiem, który był również odpowiedzialny
za przeprojektowanie logo Calvin Klein pod rządami Rafa Simons'a.
Nowe logo Burberry wykorzystuje motyw TB, czyli inicjałów Thomasa
Burberry, założyciela marki. Grafika zastąpi dotychczasowy znak
firmowy – Burberry Equestrian Knight – funkcjonujący od 1901 roku.