31
07
2023
Najważniejsze trendy na jesień 2023 prosto z wybiegów
Spotlight. Launchmetrics
Choć na pierwszy rzut oka mogą nie zaskakiwać innowacyjnością,
już kolejne spotkanie z projektami na jesień-zimę 2023 sprawia,
że zaczynamy doceniać ich subtelne, nienachalne
podejście do sezonowej mody.
Dyrektorzy kreatywni nie prowokują swoich odbiorców, a zamiast
tego inspirują się tym, co dobrze znamy i podają nam ponadczasowe,
klasyczne projekty. Nie zapominają jednak przy tym o odrobinie
artystycznej ekspresji i oryginalności.
Oto najważniejsze trendy na jesień 2023.
Balenciaga/(Fot. Spotlight. Launchmetrics)
Power dressing
Pamiętacie garderobę głównej bohaterki „Pracującej dziewczyny”?
Niech tej jesieni stanie się ona dla was modową inspiracją. Biznesowy
power dressing to jeden z najmodniejszych trendów nadchodzącego
sezonu, który podobnie jak w latach 80. XX wieku,
wyróżnia się obfitością i geometrycznymi formami.
Współczesne wariacje na temat garniturów i garsonek zauważyć
można było na pokazie jesiennej kolekcji Balenciagi, gdzie modele
i modelki przechadzali się po wybiegu w przeskalowanych
marynarkach i płaszczach do ziemi.
Asai/(Fot. Spotlight. Launchmetrics)
Czerwień to nowa czerń
Tej jesieni, z subtelną i uniwersalną szarością, o tytuł najmodniejszego
koloru walczyć będzie soczysta czerwień. Pełen sprzeczności
i dramatyzmu, odcień z niesamowitą łatwością przyciąga
spojrzenie, zwłaszcza na tle jesiennej metropolii.
Moc czerwieni w swoich kolekcjach wykorzystały domy mody
Valentino, Ferragamo, Gucci, Dolce & Gabbana, Fendi i Courrèges.
Bottega Vaneta/(Fot. Spotlight. Launchmetrics)
Back to basics
Tej jesieni pragmatyzm wygrywa z ekstrawagancją. Największy
trend pierwszej połowy 2023 roku, quiet luxury, pokazał naszą
tęsknotę za prostymi, klasycznymi i łatwymi w noszeniu projektami,
a domy mody, takie jak Bottega Vaneta, Gucci czy Ferragamo odpowiedziały na to zapotrzebowanie w swoich jesiennych kolekcjach.
Pozornie zwykłe fasony, jak prosty tank top i luźne dżinsy,
wełniane swetry, szerokie cygaretki i bluzy z kapturem,
wyróżniały się doskonałą jakością wykonania, najlepszymi
tkaninami, przemyślanymi projektami i uniwersalnością.
Coach(Fot. Spotlight. Launchmetrics)
Naked dressing
Wygląda na to, że zmysłowy naked dressing zostaje z nami na dłużej.
Zamiast ograniczać się jednak tylko do sukienek, coraz częściej
będziemy zauważać spodnie, spódnice i koszule z prześwitujących materiałów, takich jak organza, tiul czy koronka.
Warto pamiętać, że naked dressing wymaga odpowiedniej bielizny.
W nadchodzącym sezonie ona także wychodzi z cienia. Jako
pełnoprawny element stylizacji potraktowali ją m.in. Simon Porte
Jacquemus czy Stuart Vevers, dyrektor kreatywny marki Coach.
Instagram @xiaolongbby
Krata wiecznie żywa
Na fali nostalgii za latami 90. i zainteresowania stylem epoki, jaki
przejawiają zoomersi na TikToku i Instagramie, grunge powraca
z wielką siłą, a wraz z nim – kultowa krata.
Wzór w nadchodzącym sezonie zdobi projekty Vivienne Westwood,
Akris i Stelli McCartney. Nasz faworyt? Spódnice z tkanin z recyklingu
od marki Chopova Lowena, którą noszą Dua Lipa,
Olivia Rodrigo i Chloe Savagny.
Fendi/(Fot. Spotlight. Launchmetrics)
Długość midi
Długość sezonu? Wnioskując po wybiegach Fendi, Coach,
Jason Wu i Diora łatwo można zauważyć, że tej jesieni projektanci
faworyzują zapomnianą midi. Spódnice za kolana jak z lat 90.,
to idealny balans pomiędzy mikrospódnicami a modnymi maksi do ziemi.
I choć kojarzą się z prekursorkami dyskretnego luksusu i ikonami minimalizmu, swoje miejsce znajdą także w szafie
najbardziej stylowych maksymalistek.
MiuMiu/(Fot. Spotlight. Launchmetrics)
Ostre jak brzytwa
Urocze baletki będą miały tej jesieni mocną konkurencję.
Na wybiegach zagościły bowiem buty z ostrym noskiem.
Mogą być płaskie i z fantazyjnymi zdobieniami jak na wybiegu Prady,
w trendzie barbiecore jak u Giorgio Armaniego,
na praktycznym "kitten hills" jak w Miu Miu czy
na rzeźbionym obcasie jak u Bottegi Vanety.
Fot. Spotlight. Launchmetrics