11
07
2014
Monika Jagaciak w kampanii Chanel Café Society
Kampania Chanel Café Society
Musujący koktajl młodych twórców i paryskiej arystokracji wspominającej z rozrzewnieniem świetność minionego stulecia. - tak o epoce Café Society, najważniejszym okresie w historii całego XX-wiecznego Paryża, pisze Marie-France Pochna, autorka biografii Christiana Diora. To właśnie on jako pierwszy podchwycił zainteresowanie Amerykanów starą Europą, by sprzedać za Oceanem francuskie uwielbienie dobrego smaku i elegancji. Druga w kolejce po amerykańską sławę ustawiła się Coco Chanel, która co prawda nie znosiła hollywoodzkiego blichtru, nazywając Fabrykę Snów wulgarną stolicą złego gustu, ale za to ubrała nowojorskie bogaczki w małą czarną i perły, krzewiąc na Manhattanie paryski szyk.
Początek trwającego do lat 60. rozkwitu Café Society przypada na dekadę 20s. To wówczas wykrystalizowała się grupa społeczna arystokratów, milionerów, malarzy, projektantów mody, choreografów i muzyków całymi dniami kręcących się wokół najmodniejszych adresów w nadsekwańskim mieście - pysznych kawiarni, nocnych klubów, kameralnych galeryjek, balowych sal i pierwszych atelier. Wyszukane towarzystwo francuskich socialites łączyło się z elitarnymi gośćmi przybyłymi z USA na wycieczkowych statkach, by tworzyć najprawdziwszą, szaloną i szelmowską, mieszankę kosmpolitycznych wpływów artystycznej i intelektualistycznej śmietanki Paryża.
Właśnie do tego zuchwałego czasu wielkiego luksusu nawiązuje najnowsza kampania biżuterii Chanel zamknięta pod hasłem Café Society. Zaprojektowane z białych diamentów i czarnego onyksu błyskotki inspirowane są bogatym stylem Art Déco, a ich twarzą została jedna z ulubienic domu mody, Monika Jagaciak. Przypomnijmy, że niedawno polska topmodelka wystąpiła również w kampanii Chanel Moment promującej odświeżoną linię zegarków J12.
Kampania Chanel Café Society
Kampania Chanel Café Society
Kampania Chanel Café Society
Kampania Chanel Café Society
Kampania Chanel Café Society
Kampania Chanel Café Society