21
06
2016
MBFWW z Local Heroes, UEG oraz MISBHV na liście uczestników
Mercedes-Benz Fashion Week Australia, fot. Phil Oh, Vogue.com
Znani są już pierwsi uczestnicy i partnerzy Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw oraz lokalizacja Centrum MBFWW. Podczas pierwszej edycji projektanci i marki będą prezentować kolekcje Spring - Summer 2017.
„“
Moda jest ważnym elementem strategii marki od 21 lat, kiedy po raz pierwszy została sponsorem tytularnym tygodnia mody w Sydney. Od tamtej pory Mercedes jest obecny w ponad 50 wydarzeniach modowych w 40 krajach.
- Ewa Łabno-Falęcka, Mercedes-Benz Polska
Pokazy odbędą się w dowolnie wybranych lokalizacjach w Warszawie lub w Centrum MBFWW. Marka czy projektanci mogą skorzystać z pełnej opcji produkcyjnej MBFWW i zrobić pokaz, wybierając główny wybieg wydarzenia z pełną obsługą, w tym produkcją, choreografią, obsługą backstage, jak i zrealizować pokaz poza główną lokalizacją.
Kreatorem makijażu podczas MBFWW będzie Kryolan, a obuwie dostarczy marka Badura.
Mercedes-Benz Fashion Week Australia, fot. Phil Oh, Vogue.com
Niezależnie od wybranej opcji każdy z uczestników otrzymuje wsparcie od MBFWW – obecność w głównym kalendarzu imprezy, zaproszenie gości międzynarodowych, buyerów, przedstawicieli zagranicznej prasy, profil z relacją foto & video na platformie online MBFWW.pl oraz obecność w międzynarodowym biurze prasowym Mercedes-Benz Fashion Newsroom, gdzie prezentowane są marki uczestniczące we wszystkich imprezach z udziałem Mercedes-Benz.
„“
Każdy z uczestników ma możliwość współpracy z własnymi sponsorami. Umożliwia to wydzielona strefa wybiegu, która będzie do pełnej dyspozycji projektantów czy marek.
To do ich biur prasowych i działów handlowych będzie też należała decyzja, kogo zapraszają na pokaz. Nie chcemy narzucać nikomu, z kim ma współpracować, kogo zapraszać ani gdzie organizować pokaz.
- Ania Terej, dyrektor Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw
Mercedes-Benz Fashion Week Australia, fot. Phil Oh, Vogue.com
Centrum Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw utworzone zostanie w porozumieniu z Griffin Real Estate, renomowanym, najwiekszym inwestorem na rynku nieruchomosci w Polsce, w należących do niego dawnych zakładach drukarskich Dom Słowa Polskiego przy ul. Miedzianej w Warszawie. Specjalnie przygotowane na wydarzenie hale drukarskie nabiorą zupełnie nowego charakteru. Dla gości i uczestników oznacza to jednocześnie komfortową lokalizację blisko centrum miasta.
Tydzień mody otworzy wernisaż włoskiego fotografa na stałe mieszkającego w Stanach Zjednoczonych – Francesco Carrozziniego – przedstawiający słynne portrety ikon mody i popkultury. W roli kuratora wydarzenia wystąpi Filip Niedenthal.
Pokazom towarzyszyć będzie wiele imprez i wykładów oraz między innymi planowany jako impreza cykliczna Fashion Film & Advertising Festival, pod kierownictwem Judyty Fibiger – przegląd najciekawszych filmów dokumentalnych i fabularnych o modzie oraz inspirowanych modą oraz przegląd najlepszych modowych kampanii reklamowych. Na otwarcie zapowiedziany został obraz The First Monday in May, autorstwa Andrew Rossiego, o kulisach kultowej Gali Magazynu VOGUE w Metropolitan Museum w Nowym Jorku.
Najbardziej oczekiwaną informacją podaną podczas spotkania były nazwy marek, które skorzystały z indywidualnego zaproszenia organizatorów i już na tym etapie potwierdziły swój udział w Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw.
Mercedes-Benz Fashion Week Australia, fot. Phil Oh, Vogue.com
„“
Bardzo cieszy mnie fakt, że marki te, stworzone parę lat temu praktycznie od zera odniosły tak ogromny sukces zarówno w kraju, jak i za granicą, sprzedając swoje produkty w wielu miejscach na świecie.
To świetny przykład dla innych i doskonała informacja dla nas, ponieważ ich obecność w wydarzeniu zwraca uwagę nie tylko lokalnego, ale i międzynarodowego środowiska mody i streetwearu. Marki te to UEG, która pokaże swoją kolekcję stworzoną we współpracy z Pumą oraz Local Heros i MISBHV.
- Ania Terej
Zgłoszenia uczestników będą możliwe do 18 lipca 2016 roku, pod koniec sierpnia zostanie podana pełna lista uczestników.