11
07
2023
Marketing filmu Barbie. Na czym polega jego fenomen?
Instagram @margotrobbieofficial
Od różowej sesji okładkowej dla Vogue US Summer czy
fuksjowych stylizacji Margot Robbie na czerwonym dywanie,
aż po Airbnb w rezydencji Barbie.
Promocja filmu Grety Gerwig zatacza coraz szersze kręgi.
Na czym polega fenomen marketingu obrazu Barbie,
którego premiera już w tym miesiącu?
Dawno żadna kinowa produkcja nie wykorzystywała tak różnych technik promocji jak Barbie Grety Gerwig. Rozpoznawalna na całym świecie estetyka najsłynniejszej lalki w historii przeniknęła w ostatnim czasie do najróżniejszych dziedzin życia: od mody, przez gry online, po podróże. Wszystko to zasługa wykorzystywania wizerunku Barbie jako marki samej sobie oraz naciskanie na wrażliwe struny nostalgii wśród dzisiejszych 20- i 30-latków.
Instagram @margotrobbieofficial
Charakterystyczny róż lalki marki Mattel jest natychmiast
odczytywany i kojarzony z Barbie, a co najlepsze dotyczy
to wszystkich pokoleń: od kilkuletnich dzieci,
po dojrzałych dorosłych z generacji Boomers.
Od czasu swojego debiutu w 1959 roku, lalka stała się równie globalnym symbolem, jak Coca-Coca czy McDonald’s. Oznacza to, że wystarczy kilka prostych elementów, jak odpowiedni odcień różu, by zasugerować, że mowa o Barbie. Twórcy kampanii filmu Grety Gerwig perfekcyjnie korzystają z tego zjawiska, zalewając media społecznościowe tonami fuksji i gumy balonowej.
Sprawdź: Czym jest barbiecore?
Instagram @margotrobbieofficial
Potęga Barbie merch
Dodatkowo, po raz pierwszy lalka Mattel została stargetowana
na dorosłych, a nie dzieci. To właśnie do nich kierowane
są akcje marketingowe, które wywołują w nich pasję
do Barbie i jej cukierkowego świata.
Jedną z metod promocji obrazu jest specjalne narzędzie AI, pozwalające na wygenerowanie swojej podobizny na tle plakatu filmowego z Barbie ze spersonalizowanym napisem This Barbie is a ____. Barbie Selfie Generator jest prosty w obsłudze i oferuje ułatwiony dostęp do dzielenia się postem, co tylko zachęca do udostępniania go w mediach społecznościowych.
Atrakcyjne działania online wprowadziła także
platforma Roblox – jej inicjatywą jest wirtualna
kolekcja Forever 21 x Barbie.
Co więcej, marka przygotowała także konkurs na najlepszą
stylizację, a praca zwycięzcy zostanie odtworzona w świecie
gry na platformie. Zabaw z nagrodami jest nawet więcej:
np. w konkursie Microsoft można wygrać różową konsolę
zamkniętą w etui w kształcie miniatury Barbie Dreamhouse.
Instagram @margotrobbieofficial
Do sprzedaży trafił również szeroki wybór merch i –
co najważniejsze – jest on w pełni sfokusowany na
dorosłych z pokolenia Gen Z i Millenialsów, a nie dzieci.
Można zaopatrzyć się w kosmetyki kolorowe z motywem Barbie od NYX Cosmetics, ale także ubrania GAP czy Skinnydip, a nawet akcesoria higieniczne, jak szczoteczka elektryczna dla dorosłych, a wszystko w tonach Barbiepink. Na koniec, warto też wspomnieć o viralowych akcjach Barbie związanych z podróżowaniem.
Niedawno ogłoszono, że rezydencja Barbie w Malibu
będzie dostępna do wynajęcia przez Airbnb, a pasjonaci
morskich przygód będą mogli wziąć udział w rejsie
Barbie Experience statkiem Royal Caribbean.
Instagram @margotrobbieofficial
To wszystko czyni film Barbie wielkim przebojem
jeszcze przed jego oficjalną premierą.
Czy tendencja ta utrzyma się także po pierwszych seansach?
Już niedługo będzie to jasne – międzynarodowa premiera
obrazu Grety Gerwig została zaplanowana na 21 lipca.
Instagram @margotrobbieofficial