15
07
2016
Maria Grazia Chiuri dyrektor kreatywną Dior. Czy podoła?
Maria Grazia Chiuri & Pierpaolo Piccioli
To już oficjalne.
Maria Grazia Chiuri przejęła stery domu mody Christian Dior.
52-letnia projektantka jest trzecią dyrektor kreatywną Dior w ciągu ostatnich pięciu lat i pierwszą kobietą na tym stanowisku w historii marki. Przez większość swojej kariery – od 1989 roku – w duecie razem z Pierpaolo Piccioli pracowała dla Valentino. Teraz Chiuri czeka niełatwe zadanie – jej poprzednik, Raf Simons, nagle opuścił szeregi Dior, mimo spektakularnego przywrócenia modowego prestiżu historycznemu szyldowi oraz niezmiennych triumfów w tworzeniu nowych kolekcji.
Dziś wszystkie oczy świata mody zdają się być zwrócone
w stronę nowej projektantki.
Czy będzie kontynuować styl Simonsa czy też wykreuje coś zupełnie nowego? Czy nawiąże do klasycznego stylu Dior, a może wniesie powiew nowoczesności? I najważniejsze, czy podoła dynamice dużego brandu, z czym nie uporał się belgijski designer? Pytaniom nie ma końca.
Maria Grazia Chiuri & Pierpaolo Piccioli
Nadzieje pokładane w Marii Grazi Chiuri są naprawdę wielkie, gdyż nie jest debiutantką w branży, ale doświadczoną designerką, która przekształciła tradycyjną modową markę w nowoczesny dom mody, a swoje nowatorskie pomysły przekuła w prawdziwe komercyjne zwycięstwo Valentino. Co więcej, w duecie z Piccioli udało jej się wykreować niepowtarzalny i charakterystyczny styl kobiety Valentino.
Chiuri wyróżnia również doskonałe wyczucie do akcesoriów, wszak to właśnie w dziale dodatków zaczynała swoją przygodę z modą, najpierw w Fendi,
a później w Valentino.
Czy uda jej się stworzyć godną następczynię Lady Dior – model równie ponadczasowy i rozchwytywany? Sukces tej klasycznej torebki Dior, powstałej w 1994 roku, jak na razie nie został powtórzony.
Maria Grazia Chiuri & Pierpaolo Piccioli
Według redakcji VOGUE.co.uk, Chiuri posiada dodatkowo trzy cechy, które doskonale pasują do domu mody Dior: uwielbia pracować w szybkim tempie (najlepiej wspomagając się nowinkami technologicznymi i mediami społecznościowymi), darzy ogromnym szacunkiem projekty haute couture oraz ma duże wyczucie współczesnej elegancji.
Być może to wszystko pozwoli jej odświeżyć wizerunek paryskiego brandu i poprowadzić Dior ku modowym sukcesom. Czy tak się faktycznie stanie, czas pokaże.