11
05
2023
Kampania HalfPrice tworzona przez sztuczną inteligencję
HalfPrice Club
Tej wiosny HalfPrice, sieć off-price należąca do Grupy CCC,
przedstawia pionierską kampanię reklamową, w której
wykorzystano grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję.
To pierwszy tego typu projekt w Polsce. Kampania nie tylko
prezentuje HalfPrice Club, ale także możliwości, jakie
przed działami marketingów otwiera sztuczna inteligencja.
Najnowsza kampania HalfPrice ruszyła w nietuzinkowej odsłonie, jakiej polscy klienci jeszcze nie widzieli. Oprawa graficzna została bowiem stworzona z pomocą sztucznej inteligencji. Pionierski projekt wykorzystujący AI w działaniach marketingowych wyznacza nowe kierunki rozwoju komunikacji z konsumentem.
HalfPrice Club
„ ”
Wygenerowane z wykorzystaniem AI obrazy najnowszej
kampanii HalfPrice Club wyglądają wręcz obłędnie –
nie ma możliwości, aby przejść obojętnie obok nich.
Tworzą nie tylko “opowieść” o naszym klubie, ale także przekazują
emocje, które są charakterystyczne dla marki – ekscytację,
fascynację, zabawę. Od momentu startu HalfPrice to brand
o bardzo wyrazistym charakterze – ta kampania
po prostu musiała się wydarzyć.
Dla nas, działu marketingu, to jest także test – jak AI może
wesprzeć nas w codziennej pracy. Pierwsze wyniki przeszły nasze
oczekiwania. Szybkość działania czy elastyczność, jaką daje sztuczna
inteligencja otwierają przed nami wiele możliwości – jeszcze bardziej
jakościowej komunikacji z Klientem w czasie rzeczywistym.
– Michał Kniaź,
dyrektor marketingu w HalfPrice
HalfPrice Club
Nowa kampania promuje HalfPrice Club, miejsce dla
pasjonatów światowych marek i łowców najlepszych promocji.
Na członków klubu czekają perełki od znanych brandów,
w takich kategoriach jak odzież, obuwie, akcesoria, zabawki oraz
wyposażenie i dodatki do domu. Wszystko nawet do 80% taniej.
Klubowicze mają również dostęp do dodatkowych ofert specjalnych, a także jako pierwsi dowiadują się oni o wyjątkowych akcjach i promocjach. Każdy nowy członek Klubu otrzymuje 10% rabatu na start, a następnie kolejno 20% rabatu na co trzeci zakup za minimum 100 zł. Co ważne, kupując w HalfPrice, klubowicze zyskują korzyści także w Klubie CCC.
To właśnie członków HalfPrice Club przedstawiają postaci
widoczne na kreacjach stworzonych przez sztuczną inteligencję.
HalfPrice Club
„ ”
Oczywiście traktujemy AI jako uzupełnienie dotychczasowych
narzędzi i współprac. Jesteśmy dzisiaj na samym początku
drogi wykorzystywania sztucznej inteligencji w pracy działów
marketingu. Mamy tutaj jeszcze wiele do zrobienia – w kontekście
narzędziowym, ale przede wszystkim rozwoju naszych Zespołów.
Już dziś widzimy potrzebę powstania całego szeregu nowych
kompetencji – od analityki po kreację tzw. prompterów. Jestem
przekonany, że o wielu umiejętnościach, które wkrótce będą
potrzebne, nawet jeszcze nie wiemy. AI to dla nas ekscytująca
przygoda, która wymaga uwagi, mądrości, pokory,
ale też otwartości i ciekawości. Sztuczna inteligencja
istnieje, nie zatrzymamy tych zmian.
My już dziś uczymy się z nią współpracować – chcemy bowiem
dobrze poznać jej możliwości, mieć wpływ na kształtowanie
sposobów jej wykorzystania, a także wykorzystać szanse,
które przed nami otwiera. Co ważne, stawiamy także na
transparentną komunikację z Klientem – na każdej grafice dodajemy
adnotację, mówiącą o tym, że obraz został wygenerowany przez AI.
– Michał Kniaź,
dyrektor marketingu w HalfPrice