24
05
2018
Jak Royal Wedding podniósł wartość mediową domów mody?
Royal Wedding 2018
Sobota stanęła pod znakiem ślubu Meghan Markle i księcia Harry'ego,
znanych od teraz jako Duke and Duchess of Sussex.
W centrum uwagi milionów widzów śledzących wydarzenie znalazły się przede wszystkim stroje królewskiej pary oraz zaproszonych gości. Najwięcej emocji wywołała oczywiście kreacja panny młodej – skromna suknia projektu Clare Waight Keller w czystej bieli z rękawkiem 7/8, dekoltem carmen subtelnie odsłaniającym obojczyki oraz długim welonem ozdobionym historyczną tiarą królowej Marii.
Jak informuje InfluencerDB, profil marki Givenchy na Instagramie zarobił przy tej okazji aż $2.9 miliona na reklamach. Hashtag z nazwą brandu pojawił się tego dnia aż 3002 razy, a wpisy na profilu wygenerowały aż 12 234 710 like'ów. Z kolei dyrektor artystyczna Givenchy zarobiła $1.7 miliona w wartości mediowej, jej nazwisko wspominano w mediach społecznościowych aż 827 razy, a zdjęcia na jej profilu polubiono aż 8 907 933 razy.
Rekordowym wynikiem na Instagramie może pochwalić się również
Stella McCartney, która zaprojektowała drugą suknię Meghan Markle.
Kreację maxi z dekoltem halter panna młoda założyła na czas oficjalnego przyjęcia weselnego we Frogmore House. Tego dnia marka zarobiła $2 miliona w wartości mediowej, wspomniano o niej 1840 razy, a pod jej zdjęciami serduszko kliknęło aż 9 605 198 osób. Brytyjska designerka ubrała także dwójkę ślubnych gości – Oprah Winfrey w pudrowy projektz kaskadowymi falbanami oraz Amal Clooney, która urzekała w sukience koktajlowej o długości midi w odcieniu słonecznego żółtego.
Tego dnia popularnością cieszył się również dom mody Dior i designer Kim Jones,
w którego projekcie – grafitowym fraku – brylował w Windsorze David Beckham.
Dzięki niemu paryski dom mody zarobił $444 065, jego nazwa pojawiła się w mediach społecznościowych 340 razy oraz wygenerowała 1 737 528 polubień. Z kolei jego żona Victoria wybrała na tę okazję granatową kreację midi z rozcięciem łezką na dekolcie oraz kloszowanym dołem własnego projektu.
Na uroczystości królewskiej rodziny brytyjskiej nie mogło
zabraknąć również efektownych kapeluszy.
Wśród nazwisk designerów najczęściej pojawiał się Philip Treacy, który zaprojektował strojne nakrycia głowy dla Oprah Winfrey (cielisty model z kwiatowo-pierzastą aplikacją), Kitty Spencer (seledynowy fascynator z woalką i architektonicznym detalem), Sarah Rafferty (płaski kapelusik z woalką w tonacji granatowej), Kate Middleton (asymetryczny kapelusz z bukiecikiem) oraz Kamili, księżnej Kornwalii (model w różu o formie bezy).
Kolejną marką, która tego dnia triumfowała w mediach
społecznościowych, był dom mody Alexander McQueen.
W trenczowej sukience spod szyldu wystąpiła księżna Cambridge, wybierając w ten sposób brand, który uszył kreację na jej własny ślub w 2011 roku. Brytyjska marka zarobiła przy tej okazji $271 222, w mediach społecznościowych wspominano o niej 204 razy, a zdjęcia na instagramowym profilu polubiono 1 757 400 razy.
Royal Wedding
Royal Wedding 2018
Royal Wedding 2018
Royal Wedding 2018
Royal Wedding 2018
Royal Wedding 2018
Royal Wedding 2018