10
03
2016
I edycja Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw w październiku
W dniach 18 - 22 października 2016 odbędzie się I edycja Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw.
Wydarzenie będzie częścią światowych tygodni mody odbywających się pod patronatem Mercedes-Benz. MBFWW to wspólny kalendarz najważniejszych pokazów mody w Warszawie oraz platforma biznesowa i networkingowa dla branży. Już tej jesieni w Warszawie, po raz pierwszy w Polsce, odbędzie się tydzień mody funkcjonujący według znanego na całym świecie schematu – projektanci i marki odzieżowe w tym samym czasie i w ramach jednego wydarzenia organizują swoje pokazy.
Podczas pierwszej edycji projektanci będą prezentować kolekcje Spring - Summer 2017.
„ ”
Każdy z uczestników organizuje pokaz we własnym zakresie. Może współpracować ze swoimi sponsorami, zaprosić własną publiczność i zależnie od preferencji – wybrać na miejsce pokazu główną przestrzeń MBFWW lub wybraną przez siebie lokalizację.
- Ania Terej, dyrektor Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw
fot. Vogue.com
Paryż, Mediolan, Londyn, Nowy Jork, ale też Berlin, Praga czy Madryt – każde z tych miast odgrywa mniej lub bardziej znaczącą rolę w kreowaniu i budowaniu światowej mody. Każde z nich od wielu lat ma też niezwykle ważne narzędzie, jakim jest fashion week, który spaja cały rynek, dyktuje jego tempo, gromadzi twórców, kupców, ekspertów i media w jednym miejscu – mamy nadzieję, że taką rolę będzie spełniał też warszawski tydzień mody. - wyjaśnia Ania Terej.
Oprócz pokazów przewidziane są wydarzenia towarzyszące adresowane do branży – cykl spotkań i warsztatów z uznanymi postaciami ze świata mody.
fot. Vogue.com
„ ”
Moda i design to jedne z najważniejszych dziedzin w strategii marketingowej Mercedes-Benz. Od 20 lat marka współpracuje z branżą mody, wspiera już około 50 wydarzeń modowych w ponad 30 krajach na całym świecie – a teraz również w Warszawie.
Nasza marka wspierała w Polsce różne wydarzenia modowe, najczęściej były to pojedyncze pokazy polskich projektantów, ale też ubiegłoroczny Mercedes-Benz Fashion Weekend – choć jego formuła skierowana do konsumentów znacznie różniła się od nowo powstałego tygodnia mody – pokazał, że zainteresowanie modą jest duże.
- Ewa Łabno-Falęcka, Dyrektor Communication
& Public Affairs Mercedes-Benz Polska
fot. Vogue.com
Wwielu miastach Polski odbywają się pokazy i wydarzenia poświęcone modzie, ale brakowało takiego, które ma możliwość korzystania z globalnej siatki połączeń, którą stworzyła marka Mercedes-Benz dla wszystkich wspieranych przez nią wydarzeń modowych. Dzięki temu, oprócz prezentacji nowych kolekcji, MBFWW będzie narzędziem promocji i możliwością pokazania polskich projektantów oraz marek na światowym rynku mody.
Jedną z korzyści udziału w MBFWW jest prezentacja kolekcji oraz marki w międzynarodowym portalu prasowym Mercedes-Benz Fashion Newsroom.
Skupia on informacje o wszystkich wydarzeniach i dociera do wielu edycji magazynów i publikacji online na świecie. Kolejną, ważną korzyścią jest platforma wymiany projektantów – The International Designer Exchange Program adresowany do modowych start-upów oraz studentów, którzy mają szansę na pokaz podczas dowolnego tygodnia mody na świecie odbywającego się pod patronatem Mercedes-Benz.