15
06
2015
Historia kolekcji CHANCE by CHANEL od 2003 do 2015
fot. CHANEL
12 lat kolekcji CHANCE od CHANEL
CHANCE, EAU FRAÎCHE, EAU TENDRE & EAU VIVE
Chance doesn't just happen. You make it happen.
CHANEL celebruje 12. urodziny kultowego zapachu CHANCE, wprowadzając na rynek kolejną pachnącą kompozycję w okrągłym flakonie. Dwa poprzednie flankery, EAU FRAÎCHE oraz EAU TENDRE, poprzeczkę zawiesiły niezwykle wysoko - oba ujmująco świeże, czarujące, jakby uszyte na miarę beztroskich wakacji. Tegoroczna premiera, EAU VIVE, stanowi wymarzone uzupełnienie aromatycznej kolekcji, stając się perfekcyjnym zwieńczeniem familii CHANCE.
Oryginalny film reklamowy CHANCE z 2003 roku
Venise by Jean-Paul Goude with Anne Vyalitsyna
Historię perfum zdobionych logo CHANEL otwiera kultowa kompozycja N°5, której przygotowanie Mademoiselle Gabrielle zleciła perfumiarzowi Ernestowi Beaux w 1921 roku. Niespodziewany sukces zapachu sprawił, że w latach 20. w butikach CHANEL zaczęły być dostępne także inne mieszanki: w 1922 odbyła się premiera N°22, trzy lata później kwiatowych perfum GARDÉNIA, a później rok po roku BOIS DE ILES (1926) oraz CUIR DE RUSSIE (1927). Zapach, ostatni damski stworzony dla CHANEL przez Beaux'a, był wyrafinowaną mieszanką skojarzeń Coco z modnym wówczas jeździectwem - nut skórzanych i tytoniowych.
W 1970 roku stery przejął Henri Robert i swoją przygodę z CHANEL rozpoczął od N°19. Dlaczego akurat 19? Bo to dzień urodzin Mademoiselle, której osobista biografia od zawsze miała silny wpływ na koleje domu mody. Cztery lata później powstał CRYSTALLE, stanowiący pochwałę modowego blasku, któremu wówczas hołdowała projektantka. W 1981 roku głównym perfumiarzem paryskiego domu mody został Jacques Polge, mający w późniejszych latach tworzyć męski ANTAEUS (1981), nowoczesne ALLURE (1996), wdzięczne COCO MADEMOISELLE (2001) oraz całą kolekcję LES EXCLUSIFS uzupełnianą od 2007 roku o kolejne rzadkie, sprzedawane wyłącznie w butikach CHANEL mieszanki.
W 2003 roku to właśnie on skomponował CHANCE...
2003
CHANEL CHANCE
A manifesto of optimism
fot. CHANEL
Przed 2003 rokiem wszystkie flakony perfum od CHANEL były klasyczne, prostokątne, inspirowane męskimi wodami kolońskimi z lat 20. Wraz z nowym milenium przyszedł przełom i Karl Lagerfeld postanowił o zamknięciu nowej kompozycji w transparentej buteleczce w kształcie koła z małym koreczkiem.
Kwiatowy zapach zaprojektowany był niczym konstelacja, sfera woni nieskończenie dynamicznych. Nieprzewidywalne i nieuchwytne początki zaskakują: przeistaczają się w zapach zmysłowy, pikantny i pożądliwy. Miękkie i kobiece nuty jaśminu przeplatają się z wibrującym różowym pieprzem i ciepłymi akordami patchouli.
Kampania CHANCE CHANEL
Film Unexpected Yellow by Jean-Paul Goude
2007
CHANCE EAU FRAÎCHE
A splash of good luck
fot. CHANEL
Był 2007 rok, kiedy CHANEL zdecydowało, że zapach sprzed czterech lat koniecznie trzeba unowocześnić, odświeżyć. Zieleń kwitnącego ogrodu wydała się być perfekcyjną inspiracją. EAU FRAÎCHE to musujący aromat, działający niczym chłodzący wachlarz, gwarantując eksplozję szczęśliwości. Zapach przepełniony jest energią, stworzony wokół kobiecej miękkości jaśminu, cytrusowej świeżości i drzewnej intensywności. Kompozycja jasna i żywa, ale zarazem niezwykle elegancka.
Kampania CHANCE EAU FRAÎCHE
Film Fizzy Green by Jean-Paul Goude
2010
CHANCE EAU TENDRE
A tender cocoon
fot. CHANEL
Właśnie kończyła się pierwsza dekada nowego wieku, kiedy CHANEL postanowiło uszczęśliwić wszystkie niepoprawne romantyczki. To właśnie do nich adresowana jest EAU TENDRE. Kwiatowo-owocowa mieszanka stworzona na wzór wonnego poematu, w którym toczy się nieustanna walka miękkiej kruchości z pikanterią. Zapach pełny i kobiecy z jaśminem oraz białym piżmem w sercu kompozycji wzbogaconej nutami grejpfruta i pigwy. CHANEL nigdy wcześniej ani później nie stworzyło perfum równie delikatnych jak EAU TENDRE.
Kampania CHANCE EAU TENDRE
Film Poetic Pink by Jean-Paul Goude
2015
CHANCE EAU VIVE
An energizing sensation
fot. CHANEL
Za najnowszy zapach z linii CHANCE odpowiedzialny jest syn poprzedniego perfumiarza, Olivier Polge. Energetyczna mieszanka dynamicznych nut jest niczym oda na cześć witalności - już od pierwszych chwil pobudza akordami grejpfruta - tym razem ujawniając jego intrygujące, gorzkie oblicze - związane bardziej z dojrzałą skórką niż z soczystym miąższem.
Zwykle krótkotrwała woń owocu, tym razem daje o sobie znać nieco dłużej, czarując we współpracy z jaśminem, białym piżmem, wetiwerem i drzewem cedrowym. Pierwiastek kwiatowy subtelnie daje o sobie znać, pozwalając wyrazistym owocom i pikantnym przyprawom grać pierwsze skrzypce w tym chanelowskim koncercie.
Kampania CHANCE EAU VIVE - The Film
Rianne Van Rompaey, Sigrid Agren, Cindy Bruna & Romy Schonberger by Jean-Paul Goude