Buzz

Ruszyła międzynarodowa modowa rewolucja! 

 

FASHION REVOLUTION

 

#whomademyclothes?

 

18-24 kwietnia 2016

 

 

W tym roku w ramach corocznej edycji kampanii Fashion Revolution, organizatorzy wydarzenia zapraszają na tydzień ciekawych działań na rzecz promowania bardziej odpowiedzialnych metod produkcji ubrań i akcesoriów. Hasłem przewodnim wydarzenia jest ponownie temat transparentnego łańcucha dostaw. Przejrzystość to bardzo ważna kwestia z punktu widzenia odpowiedzialnej mody – tylko te firmy, które w pełni znają i kontrolują swój łańcuch dostaw są w stanie sprawnie eliminować problemy dotyczące tej branży, jak praca dzieci, zanieczyszczenie środowiska itp.

 

 

Klienci mają dziś pełne prawo, by wiedzieć, czy wydawane przez nich pieniądze nie wspierają produkcji wyzyskującej pracowników albo zasoby przyrody.​

 

 

By ułatwić konsumentom zdobycie tej wiedzy, w trakcie Fashion Revolution Week’u zostanie po raz pierwszy przedstawiony tzw. Fashion Transparency Index (Indeks Transparentości). Narzędzie umożliwi sprawdzenie w jakim zakresie wybrana firma wprowadza ideę przejrzystości do swojego łańcucha dostaw. 

 

Fashion Revolution 2016

 

Fashion Revolution ma nadzieję, że narzędzie opracowane wspólnie z organizacją Ethical Consumer zmobilizuje firmy do zwiększenia swoich wysiłków w kierunku przejrzystej produkcji.  Jak się bowiem okazuje, wyniki badań przeprowadzonych na rzecz stworzenia tego narzędzia ujawniają niezwykle niski poziom transparentności wśród światowych marek modowych. Podczas gdy pierwsza edycja Fashion Transparency Index zawiera tylko czterdzieści firm, Fashion Revolution zamierza poprosić konsumentów, by zachęcili swoje ulubione marki do przyłączenia się do tej inicjatywy.

 

Zaproszenie jest otwarte dla wszystkich marek modowych i detalistów na całym świecie, z co najmniej £36 mln rocznym obrotem, którzy będą chętni, by opublikować więcej informacji na temat swojej polityki, praktyk, produktów i ludzi tworzących ich ubrania  odpowiadając przy okazji na pytanie #whomademyclothes.

 

 

 

„ ”

 

 

 

Brak przejrzystości kosztuje życie. Niemożliwe jest, aby firmy miały pewność, że w ich produkcji przestrzegane są prawa człowieka i że jest ona przyjazna środowisku, nie wiedząc dokładnie gdzie, przez kogo i na jakich warunkach są wytwarzane ich produkty.  Gdy firmy działają w sposób przejrzysty oznacza to także otwartość, komunikację i odpowiedzialność w całym łańcuchu dostaw oraz wobec społeczeństwa.

 

– Carry Somers,

współzałożycielka Fashion Revolution

zobacz na jednej stronie