26
05
2023
Circular Fashion Index 2023: Triumfują Gucci i Levi's
Instagram @josefinehj
Firma konsultingowa Kearney właśnie ujawniła wyniki
najnowszego Circular Fashion Index.
Już po raz trzeci ranking podsumowuje sytuację mody
cyrkularnej w różnych segmentach branży.
Tym razem Kearney wziął pod lupę 200 różnych marek w sześciu sektorach: Luksus, Premium, Rynek Masowy, Fast Fashion, Sport/Outdoor i Bielizna. Każdy z brandów poddany został gruntownej analizie pod kątem wydajności strategii cyrkularnych, zrównoważonego rozwoju i obiegu zamkniętego. Badano m.in. komunikację w mediach społecznościowych czy wykorzystywanie w kolekcjach materiałów pochodzących z recyklingu.
Instagram @josefinehj
Stan mody cyrkularnej na 2023 rok
W kategorii marek luksusowych prym
w tegorocznym zestawieniu wiedzie Gucci.
Tuż za włoską marką uplasował się amerykański Coach
i brytyjskie Burberry, a pierwszą piątkę zamknęły
brandy takie jak Moncler i Louis Vuitton.
Kolejne miejsca należą do Golden Goose, Hérmes,
Saint Laurent, Alexander McQueen i Balenciaga.
Spory wzrost zanotował w tym roku Hérmes – francuski dom mody wskoczył z 10. pozycji w 2022 roku na 7. w 2023 roku. A jak wygląda sytuacja w segmencie fast fashion? Trzy pierwsze miejsca zajęło kolejno Okaïdi, Jules/Brice i Tape à l’oeil, co oznacza dwie marki z odzieżą dziecięcą na podium. Tuż za nimi, na czwartej pozycji, ulokowała się popularna sieciówka H&M.
W pierwszej dziesiątce zestawienia widocznie zabrakło
lubianej Zary, jednak znalazł się tam inny brand
koncernu Inditex – Massimo Dutti.
Instagram @josefinehj
Levi’s, Patagonia, Etam i Tommy Hilfiger to wielcy zwycięzcy
w segmentach: Mass Market, Sport/Ourdoor, Bielizna i Premium.
W ostatniej z kategorii wyróżniono także Timberland,
COS, Ganni i Gant – znalazły się tam więc
aż trzy marki skandynawskie.
Instagram @tineandreaa