Francuski brand IRO Paris założyli bracia Laurent i Arik Bitton – dawniej muzycy, a od 2004 roku twórcy rockandrollowej garderoby godnej każdej miejskiej dziewczyny. Marka inspiruje się kobietami aktywnymi i zmiennymi, które nie boją się eksperymentować ze swoim wizerunkiem. W tę wizję idealnie wpisuje się Anja Rubik, która ponownie została wybrana na twarz kolekcji IRO.
Podobnie jak w poprzednich sezonach, kampania fw 2016/17 to dzieło
amerykańskiej fotografki Collier Schorr.
Polska supermodelka pozuje w naturalnym wydaniu, nonszalancko prezentując zrelaksowane projekty z paryskim rodowodem. Pojawiają się tutaj m.in. skórzane spodnie z rozszerzanymi nogawkami, oversizowa koszula o męskim kroju, zamaszysta sukienka w kwiatowy wzór, bomber jacket w militarnym odcieniu czy przytulny tweedowy płaszcz z rozłożystym kołnierzem. Podobna prosta estetyka skonfrontowana z charakternymi detalami wyróżniała także autorską kolekcję, którą Anja Rubik zaprojektowała ostatnio dla IRO. Linia trafiła do sprzedaży na Net-a-Porter.com.