13
05
2014
Anja Rubik o dżinsach, nagości i Nowym Jorku (wywiad VOGUE.com)
Anja Rubik dla BLK DNM
Dżinsowa marka BLK DNM nie mogła wyobrazić sobie lepszej ambasadorki dla nowego projektu BLK DNM niż Anja Rubik. Supermodelka, ikona stylu, redaktor naczelna 25 Magazine, ponad wszystko walcząca z tabu nagości i cenzurą w sieci. W ramach akcji pod hasłem Freedom of Expression plakatami z wizerunkiem Anji tworzącej uliczne graffiti obklejono opustoszałe ściany nowojorskiego donwtown. Zdjęcia, na których jej długie nogi noszą wspaniale skrojone dżinsy BLK DNM (model Jeans 26), wykonał szwedzki projektant mody i dyrektor kreatywny marki, Johan Lindeberg.
Z tej okazji serwis VOGUE.com przeprowadził z polską modelką ciekawy wywiad - o dżinsach, nagości i Nowym Jorku.
VOGUE.com: Czego szukasz w dżinsach?
ANJA: Kluczem jest dopasowanie. Długość musi być w sam raz, bo jestem wysoka. Dżinsy powinny również świetnie działać na sylwetkę, szczególnie z tyłu. Ja szukam też komfortu i jakości. Kiedy znajdę idealną parę, noszę ją przez lata, więc materiał musi być trwały.
Co sądzisz o modelu mom jeans?
Z pewnością nie jest dla każdego. Jeśli miałabym wybrać, chciałabym nosić taką parę vintage w odcieniu czarnym, aby look był bardziej klasyczny, zrelaksowany i po prostu cool.
Jakie są twoim zdaniem trzy najlepsze style dżinsów wszech czasów? Gdzie je kupujesz?
Wymieniłabym tu obcisłe rurki, postrzępione oversize oraz takie z przyciętą nogawką. Te modele można dostać wszędzie, one nigdy nie wychodzą z mody! Ja uwielbiam dopasowane i firmowo sprane dżinsy, jakie oferuje BLK DNM, to coś dla każdego. Mój ulubiony model to Jean 22.
Czy przypominasz sobie jakieś dżinsy, których kupienie było błędem?
Prawdopodobnie jakieś szalenie jasne, mocno wybielone dżinsy z mojej młodości. Jestem na nie jeśli chodzi o zbyt przecierany denim.
Kto twoim zdaniem potrafi perfekcyjnie nosić dżinsy?
Caroline de Maigret zawsze wygląda super szykownie i fajnie w dżinsach. Łączy je ze skórzanymi kurtkami i botkami. Z kolei Deborah Harry jest jednym z niewielu osób, które mogą nosić denim od stóp do głów.
Sesja dla BLK DNM odbyła się w SoHo. Za co kochasz nowojorskie downtown?
Energia jest najlepsza. Uwielbiam ten zrelaksowany, niepowtarzalmy klimat jaki downtown wprowadza do NYC. Ludzie tu mają różne style - dzikie i eklektyczne w bardzo niekonwencjonalny sposób. Kocham graffiti, kawiarnie, sklepy ze starociami.
instagram.com/anja_rubik
Jak łączysz wszystkie swoje role w życiu (25 Magazine, modeling i rodzinę)?
Na pewno mam dość napięty grafik, ale jestem przyzwyczajona do bycia w ruchu i ciągłego rozwijania wszystkich projektów. 25 jest dla mnie szczególny, dałam w nim upust mojej kreatywności. Mamy mały, kameralny zespół i jestem bardzo zaangażowana na każdym etapie pracy. Ciągle szukam nowych pomysłów. Ale ważne jest też dla mnie, aby znaleźć czas dla mojej rodziny i bliskich. Zawsze, gdy mam wolny czas, staram się odwiedzać rodziców w Polsce albo wyjeżdżam na Majorkę, gdzie niedawno kupiłam dom - to miejsce, w którym można odzyskać siły i oczyścić umysł.
Miałaś zatarcia z Instagramem, którego zasady zabraniają publikacji zdjęć z nagością i treścią dla dorosłych. O co chodzi w twojej ostatniej akcji Don’t Fear The Nipple?
Instagram zablokował konto 25 Magazine w samym środku paryskiego fashion week'u. Ludzie bardzo nas wsparli i właśnie wtedy zaczęła się cała akcja. Zrobiliśmy koszulki z nadrukiem nagich piersi z przodu i hasłem , i zaczęły je sprzedawać takie sklepy jak Colette, 0fr, La Mania, Storm Fashion.
Jak myślisz, skąd bierze się tabu dotyczące nagości?
Generalnie, ludzie są pruderyjni, szczególnie w Ameryce Północnej. A ciało kobiety jest jak piękne dzieło sztuki. Zawsze mówiłam, że sutek jest najbardziej naturalną rzeczą - wszyscy je mamy i nie powinniśmy zachęcać kobiet, aby wstydziły się swojego ciała. Powinnyśmy czuć się silniejsze i dumne ze względu na naszą kobiecość, pozostawać w bliskim kontakcie z naszą zmysłowością. To właśnie wiąże się z ideą 25 Magazine. Mam nadzieję, że zainspiruję ludzi do poznania swojej zmysłowości, bycia silnym i pewnym siebie.
Nad czym aktualnie pracujesz?
Skupiam się nad czwartym numerem 25 - mam najbardziej niesamowitych współpracowników, to będzie naprawdę coś! Mam też kilka innych projektów w zanadrzu, ale musicie poczekać i sami zobaczyć.
Polecamy: Anja Rubik o perfumach, elegancji i blondzie #beauty #talk