16
10
2015
Anatomia Longchamp: Historia paryskiej marki & kultowe torebki
Au Sultan w centrum Paryża, lata. 40.
Longchamp jest jedną z ulubionych marek Francuzek, ponieważ od zawsze kultywuje swoją francuskość. Dla innych natomiast stanowi synonim zawsze modnej elegancji à la française. To właśnie za sprawą stylowego designu i niepodważalnej jakości cieszy się niesłabnącą popularnością od lat 70., kiedy to rozpoczęła się międzynarodowa ekspansja brandu.
Lata 40. Jean Cassegrain i skórzane fajki
Historia Longchamp rozpoczęła się w samym centrum Paryża, na słynnym Grands Boulevards, gdzie familia Cassegrain otworzyła sklep z tytoniem o nazwie Au Sultan. Kiedy jednak przyszedł 1945 rok, a oddziały wojsk alianckich opuściły Paryż, punkt pozostał z nadwyżkami fajek. Wówczas Jean, syn właściciela, zdecydował się zreformować biznes i stworzyć coś nadzwyczajnego: ręcznie robione, powlekane skórą fajki.
W 1948 zapoczątkował własną działalność i rozwinął handel poprzez sprzedaż produktów do luksusowych hoteli oraz dla armii amerykańskiej.
Na wstępie znalazł źródło najlepszych skór (cielęcych, kozich oraz krokodylich), by produkt miał szansę przypaść do gustu nawet najbardziej wymagającym gentlemenom, i zaczął dostarczać towar do innych sklepów z tytoniem. Do roku 1960 jego produkty były już sprzedawane w 102 państwach, a wśród fanów fajek Longchamp był sam Elvis Presley.
Cassegrain versus Longchamp
Logo Longchamp przedstawiające jeźdzca na wierzchowcu, lata 60.
Problematyczna jednak okazała się kwestia nazewnictwa nowej marki. Nazwisko Cassegrain było już używane przez jednego z kuzynów, więc Jean, na zasadzie luźnych skojarzeń z jego znaczeniem (“młyn zbożowy”) skorzystał z nazwy zlokalizowanego pod Paryżem, nieopodal młyna, toru wyścigów konnych Longchamp. Logo przedstawiające pędzącego wierzchowca stworzył znany wówczas ilustrator Turenne Chevallerau.
Brand znalazł się w jeździeckim świecie, kojarząc się z luksusem i jakością wykonania.
Logo Longchamp zaczęło pojawiać się na różnego rodzaju małych akcesoriach skórzanych, od etui na tytoń, po pudełka na cygara i etui na paszport ze złotym tłoczeniem. Pojawiają się pierwsze portfele, saszetki i w końcu torby podróżne z miękkiej, jagnięcej skóry. Produkcja się rozwijała i Jean zaczął szukać fabryki do zwiększenia produkcji. W 1959, Jean Cassegrain przeniósł całą produkcję Longchamp do Segre, 1 km od miejsca w którym teraz jest fabryka, pod kierownictwem Państwa Allets.
Lata 60. Era podróżowania
Firmy, których produkty były już sprzedawane na transatlantyckich liniach na początku lat 60. spodzewały się dużego znaczenia sprzedaży na lotniskach. Dzieci Jeana, Philippe i Brigitte pomogły ojcu otworzyć dwa sklepy na nowym lotnisku Orly w Paryżu. Ryzykowne posunięcie ze sprzedażą bagaży dla podróżnych okazało się jednak ogromnym sukcesem. Niedługo potem Longchamp zadebiutowało na nowo otwartym paryskim lotnisku Charles de Gaulle.
Lata 70. & 80. Międzynarodowa ekspansja
Po śmierci Jeana, jego syn Philippe Cassegrain został menedżerem generalnym Longchamp i rozpowszechnił markę za oceanem. W roku 1970 Philippe Cassegrain rozszerzył ofertę, projektując skórzane torebki dla kobiet. Otworzył pierwsze międzynarodowe butiki w Hong Kongu (1979) i Nowym Jorku (1982). Jego wysiłek zaowocował linią LM Longchamp Maroquinerie - skórzaną kolekcją z charakterystycznym wzorem nawiązującym do logo.
Longchamp, Le Pliage Héritage
Lata 90. Zwrot w kierunku kobiecości
Podczas gdy Philippe Cassegrain sam kierował projektami Longchamp, marka stawała się coraz bardziej kobieca i progresywna, najpierw dzięki Isabelle Guyon, która dołączyła do firmy w roku 1989, a potem Sophie Delafontaine (córce Philippa w 1993). Wówczas powstały najpopularniejsze do dziś, klasyczne modele Longchamp - zadebiutowała kolekcja Le Pliage oraz Roseau.
17 kwietnia 1999 roku butik Longchamp mieszczący się na Rue Saint Honoré zostaje przeniesiony pod numer 404. Longchamp podąża w kierunku marek modowych.
Lata 00. Premiera Ready-to-Wear
Nowe tysiąclecie przyniosło nowe Longchamp. Rozumiejąc podejście do potrzeb nowoczesnej kobiety, która potrzebuje zdecydowanie więcej niż jedną torebkę i zmieniając nastrój zmienia akcesoria, marka Longchamp, pod artystycznym przewodnictwem Sophie Delafontaine, przedstawiła pierwszą kolekcję Ready-to-Wear w roku 2006.
Salon Longchamp przy Regent Street w Londynie
W 2008 firma zdmuchnęła 60 świeczek na urodzinowym torcie, wpuszczając na rynek ponownie linię LM.
Dekada Kate Moss & Alexy Chung
Longchamp uwielbia kultowe brytyjskie dziewczyny!
W 2006 roku, wraz z premierą kolekcji Ready-To-Wear, twarzą marki została na kilka długich lat Kate Moss. W 2014 roku brand znów wyruszył nad Tamizę, by znaleźć kolejną ambasadorkę. Alexa Chung, bo na nią padł wybór, w tym sezonie zapozowała do kampanii po raz czwarty!
Alexa Chung w kampanii Longchamp
Sezon jesień - zima 2015/16
Najnowsza sesja odbyła się na Florydzie, a dokładniej w Wynwood District w Miami, który z całym swoim bogactwem małych galeryjek, artystycznych pracowni i sztuki ulicznej stał się wymarzonym tłem dla miniaturowej linii Le Pliage Héritage Mini. Za obiektywem po raz kolejny stanął słynący z artystycznej fotografii reportażowej Max Vadukul.
Kolekcja ARTWALK na jesień - zima 2015/16 inspirowana jest pracami Memphis Group - kolektywu designerów z Mediolanu działającego od 1981 roku.
Longcham, Honoré 404
Honoré 404
Crossbody bag, 2 modele Tote bag
Kolekcja Honoré 404 to trzy modele torebek - dwa rozmiary Tote bag oraz mała torebka typu Cross-body. Ta ostatnia, na stylowym łańcuszku, dołączyła do linii jako ostatnia, stając się jej czarującym elementem.
Cross-body może być noszona na ramieniu lub, pod odpięciu paska, w dłoni, jako torebka kopertowa. Linia jest idealną odpowiedzią na potrzeby kobiet kochających modę, ale i ceniących sobie wygodę. Utrzymana w trendach paleta kolorów, to między innymi cudny pastelowy róż o czarującej nazwie Powder.
Longchamp, Paris Rocks
Paris Rocks
Crossbody bag, Hobo bag
Idealne torebki na 7 dni tygodnia, które sprawdzą się i w pracy, i podczas weekendu. Owcza skóra gwarantuje stylowy vintage look, bardzo w klimacie lat 70., którymi modele są inspirowane.
Paryżanki kochają je za tworzenie perfekcyjnych zestawów z każdym outfitem - także za sprawą palety subtelnych, eleganckich kolorów. Hobo bag można nosić na ramieniu lub bardziej nonszalancko na przedramieniu, natomiast Cross-body po przekątnej lub na ramieniu - w każdej z opcji prezentuje się superszykownie!
Longchamp, Pénélope
Pénélope
Tote bag
Bardzo głęboka, pojemna, pełna miejsca torebka! Została wykonana z luksusowej skóry z hiszpańskich byków, której naturalna faktura została zachowana. Każdy z przestronnych modeli posiada wewnętrzny, ukryty zamek, by nasze skarby schowane w środku były bezpieczne.
Kolorystyka przygotowana na ten sezon jest inspirowana paletą modną w latach 70., czyli obok czerni pojawiają się brąz, burgund oraz granat.
Longchamp, Le Pliage Héritage
Le Pliage Héritage
Handbag, Cross-body bag
Ten model to hołd składany dziedzictwu marki i jej najbardziej kultowemu elementowi w historii. By wykonać jedną torebkę jedna osoba musi pracować przez 4 i pół godziny, wykonując ponad 300 precyzyjnych operacji.
Klasyczny model teraz pojawia się w wersjach mini - jeden to mniejsza wersja znanej i uwielbianej torebki, a drugi to opcja typu Cross-body w kształcie pudełka na pasku. W tym roku trzy nowe kolory, bardzo w trendach lat 70. - bordowy, naturalny oraz Terra, czyli mix szarości i brązu. Wszystkie prezentują się szalenie luksusowo.
Longchamp, Le Pliage Héritage Tricolore
Le Pliage Héritage Tricolore
Handbag, Cross-body bag
Charakterystyczne, wpadające w oko, ogromnie stylowe torebki, dla kobiet pragnących się wyróżniać. To idealny, całodzienny model miejski, który doda szyku każdej stylizacji.
Perfekcyjny twist dodany klasyce! Graficzne połączenia kolorów pojawiają się w trzech kombinacjach stworzonych na zasadzie color blocking. Handbag wyposażona jest w odpinany pasek.
Longchamp, Le Pliage Cuir
Le Pliage Cuir
Handbag
Torebka wykonana z luksusowej, miękkiej skóry, bardzo lekka, więc idealna w czasie podróży. Niezwykle pojemna, tworzy ciekawe zestawienia z mniejszymi modelami, dzięki czemu można uzyskać super look podczas wyjazdu.
W palecie kolorów pojawiają się rozmaite, chłodne i ciepłe odcienie, między innymi urzekający pastelowy róż. Może być także stylową torbą na siłownię!
Longchamp, Roseau
Roseau
Tote bag, Crossbody bag
Roseau to prawdziwie kultowa torebka, kochana przez kobiety w każdym wieku, lubiące różne style. Na ulicach Paryża można zobaczyć ich całą masę - noszą je zarówno wielbicielki gorących trendów, jak i dziewczyny stawiające na zawsze modną klasykę.
Ponadczasowy kształt nie sprawia problemów podczas stylizacji - idealnie uzupełnia każdy strój - bardziej formalny, służbowy, jak i weekendowy casual. Powłoka z PVC ładnie, glamour wygląda i sprawia, że torebka odporna jest na uszkodzenia i łatwo ją czyścić.
Longchamp, Le Foulonné City
Le Foulonné City
Small, Medium & Large tote bag
Genialna, pojemna, pakowna, komfortowa i szykowna torebka miejsca, która bez kłopotu pomieści wszystkie skarby zabieganej dziewczyny. Wnosi szczyptę luksusu do codziennego, pracowitego lifestyle'u!
Każdy z trzech dostępnych rozmiarów, small, medium oraz large, bez kłopotu dopasowuje się do naszych aktualnych potrzeb. Modele zapinane są w środku na wewnętrzny zamek.
Longchamp, Le Pliage Artwalk
Le Pliage Artwalk
Small, Medium & Large Handbag
Inspirowana pracami Ettore Sottsass z Memphis Group. Ten ekskluzywny print stworzony dla Longchamp jest niejako sercem kolekcji na sezon jesień - zima 2015/16 i pojawia się także na elementach kolekcji RTW, np. na jedwabnych szaliczkach, którymi można taką torebkę ładnie ozdobić.
Do wyboru są trzy rozmiary, wszystkie zostały wykonane z laminowanego płótna. Saszetka może być odpinana z torebki i wkładana do innej, służąc do przechowywania np. dokumentów, kluczy, kart płatniczych.
Longchamp, Artwalk Cuir
Artwalk Cuir
Tote bag
Torebki patchworkowe ze skóry w różnych kolorach, bardzo w stylu boho, bardzo 70s. Stworzone z myślą o kobietach, które potrafią docenić piękno skóry najwyższej jakości. Tak samo jak piękne są na zewnątrz, efektowne są także w środku, ponieważ wewnętrzna część wyłożona jest tkaniną z głównym motywem kolekcji.
Jeśli chodzi o ich noszenie w codziennych stylizacjach - to żaden problem. Większy kłopot stanowi wybranie samej torebki. Wszystkie są tak piękne, że właściwie należałoby mieć całą kolekcję!
Honoré 404 by Longchamp
45 sekund na cześć kultowej torebki
Fairval
Small wheeled suitcase
Lekkie, odporne na zarysowania czy uszkodzenia, bardzo unikatowe i charakterystyczne walizki w tym roku kuszą klasycznymi bielą i czernią oraz przebojowym kobaltem. Pofałdowana powłoka przypomina muszlę, a wszelkie detale wykonane są ze skóry. Różne rozmiary na różne podróże!
Walizki Longchamp Fairval
W Longchamp podstawą jest torebka. To wokół niej się wszystko pozostałe kręci: buty, ubrania, drobne akcesoria...
Made by Longchamp
Gwarancją jakości Longchamp jest hasło Made by Longchamp, a nie Made in, np. France. Dlaczego właśnie tak? Co to znaczy? Nie wszystkie produkty Longchamp produkowane są we Francji, ale Longchamp sam selekcjonuje wszystkie materiały i wszystkie przechodzą takie same testy.
Lonchamp nie wysyła szkiców produktów do wykonawców, ale przygotowuje dokładne i rygorystyczne szkice techniczne (zawierają opisy nitek, szwów, typów klejów etc.) i wysyła je do swoich fabryk we Francji i poza granicą. Instrukcje są niezwykle dokładne i nie ma w nich miejsca na własną interpretację czy wybór innych, podobnych materiałów.
Dystrybutorem torebek Longchamp w Polsce jest firma Legic, do której należą również ekskluzywne salony Noble Place.