11
10
2017
10 najczęściej oglądanych kolekcji ss 2018 wg statystyk VOGUE'a
Saint Laurent ss 2018
Po finale pokazów kolekcji na sezon ss 2018 portal VOGUE.com
przygotował ranking najpopularniejszych, najczęściej wyświetlanych
na stronie VOGUE Runway widowisk.
Saint Laurent ss 2018
Saint Laurent
5 846 788 – dokładnie tyle odsłon na stronie VOGUE Runway miał pokaz nowej kolekcji Saint Laurent. Powód? Kaia Gerber i Anja Rubik występujące na wybiegu, efektowne pierzaste kozaki na nogach modelek oraz zachwycająca lokalizacja – show odbyło się u stóp podświetlonej wieży Eiffla.
Gucci
5 467 090 – drugą pozycję na liście zajęło widowisko Gucci, które w poprzednim sezonie ulokowało się na miejscu pierwszym. Alessandro Michele tradycyjnie już zafundował swoim fanom pokaz kipiący od ekscentrycznych projektów, tym razem inspirowanych pełnymi blichtru latami 80.
Versace ss 2018
Versace
4 587 731 – pierwszą trójkę zamknął efektowny pokaz Versace, który w całości dedykowany był tragicznie zmarłemu bratu Donatelli Versace. Na wybiegu królowały tropy i motywy znane z legendarnych kolekcji Gianniego, a w tle można było usłyszeć podziękowanie dla nieżyjącego już designera.
Versace ss 2018
Czwarte miejsce zajął pokaz wiosennych kreacji wykreowanych przez Marię Grazię Chiuri dla domu mody Dior (4 507 421), zaś piąte widowisko autorstwa kolorowego, włoskiego duetu Dolce & Gabbana (3 992 368 odsłon). Z pozycji czwartej na szóstą w tym sezonie spadła natomiast legendarna paryska marka CHANEL.
Wiosenne propozycje cieszyły się nieco mniejszym zainteresowaniem
niż jesienne, a nowy pokaz za pośrednictwem VOGUE Runway obejrzano
3 911 075 razy.
Kolejno w zestawieniu znalazł się dom mody Balenciaga (3 758 771), debiutujące w rankingu Valentino (3 347 391) oraz Calvin Klein pod rządami Rafa Simonsa (2 946 775). Wielką dziesiątkę zamknęła natomiast marka Louis Vuitton, po raz pierwszy uwzględniona w rankingu – wiosenny pokaz brandu miksujący nowoczesne i historyczne nawiązania wyświetlono 2 889 457 razy.