07
04
2024
Walizka Rimowa – czy warto ją kupić? Na czym polega fenomen marki?
Instagram @attiresaint
Walizek marki Rimowa wielbicielkom podróżowania z klasą na pewno
nie trzeba przedstawiać. Na rynku od 1898 roku, niemiecki brand
to dziś uosobienie dyskretnego luksusu i symbol statusu
na światowych lotniskach, za który trzeba słono zapłacić.
Czy walizki Rimowa to jednak wciąż opłacalna inwestycja?
Instagram @rimowa
Historia marki Rimowa
Niemiecki producent walizek od początku powstania był kluczowym graczem w rozwoju nowoczesnej walizki. Markę Rimowa w 1898 roku założył Paul Morszeck, mieszkaniec niewielkiego miasta Kolonia, który przez całe życie był zafascynowany podróżami. Dziedzicząc wizjonerskie podejście swojego ojca, Richard Morszeck - zainspirowany wczesnymi początkami lotnictwa - odkrył rowkowane aluminium jako idealny lekki materiał na walizki Rimowa.
Tak narodził się klasyk gatunku, który do dziś doceniamy
jest na całym świecie za ponadczasowy design.
Z taką samą pomysłowością i odwagą jak jego ojciec i dziadek,
właściciel w trzecim pokoleniu Dieter Morszeck utorował
drogę do globalnego sukcesu marki.
Dzięki skupieniu się na najnowocześniejszej technologii,
bezkompromisowej jakości i ponadczasowym wzornictwie,
walizki zaczęły być kojarzone z ekskluzywną klientelą.
Sprawdź: Torebka A.P.C. Paris - czy warto w nią zainwestować?
Instagram @privategardenclub
Walizki Rimowa – jaki model wybrać?
Obecnie na stronie Rimowa można znaleźć aż siedem modeli ikonicznych walizek. “Original” posiada najbardziej kultowy design. Stworzona z charakterystycznego dla marki aluminium, z czasem, za sprawą wgnieceń i zadrapań nabiera osobowości i opowiada historię o naszych podróżach.
“Hybrid” łączy sprężyste aluminium z lekkim poliwęglanem.
“Distinct” to dopracowane w każdym szczególe skórzane walizki,
które zostały wykonane tak, aby łączyć elegancki
design z doskonałą funkcjonalnością.
. Model “Essential” z poliwglanu został zaprojektowany tak, aby
wytrzymać rygory podróży. “Essential Lite” waży 30 proc. mniej
niż klasyczna wersja modelu, a “Essential Sleeve” to wysoce
praktyczny i funkcjonalny pokrowiec na walizki.
Czytaj również: Torby podróżne, które wybierają kobiety z klasą
Instagram @xlottax
Ostatni model walizek oferowany przez markę Rimowa to “Classic”.
Wyróżnia się luksusowym designem w stylu retro, ostrzejszymi
narożnikami i zamkami w stylu aktówki.
Zainspirowana dziedzictwem, aluminiowa walizka łączy w sobie
ponadczasowy design, staranne wykonanie i funkcjonalność.
Instagram @sophielsmith
Ile kosztuje walizka Rimowa?
Kwoty, które trzeba zapłacić za projekty marki wahają się od 2700 zł za najmniejsze odsłony, aż do 36 500 zł za największe rozmiary i warianty przeznaczone na przewóz szklanych butelek. Najdroższa walizka pochodzi z kolekcji “Classic” i zostałą zaprojektowana z myślą o eksponowaniu i ochronie butelek w ruchu. Najtańsza opcja na stronie Rimowa to natomiast model z kolekcji “Essential Lite”.
Marka ma w swojej ofercie wiele projektów i doczekała się już
swoich bestsellerów. Do największych przebojów Rimowa należy
“Original Cabin” w srebrnym odcieniu, za który trzeba zapłacić 5450 zł.
Instagram @lorihirshleifer
Czy warto kupić walizkę marki Rimowa?
Walizki Rimowa cieszą się niesłabnącą sławą już od 1930 roku, gdy w wyniku pożaru firma zdecydowała się na produkcję skupioną wyłącznie na aluminiowych produktach. W 2016 roku brand dołączył do luksusowej grupy LVMH i stał się jej pierwszą niemiecką spółką zależną.
Walizki w swojej kolekcji mają dziś największe gwiazdy Hollywood,
modelki, modele i światowi influencerzy. Z najróżniejszymi modelami
Rimowa na lotniskach sfotografowani zostali Gwyneth Paltrow,
Martha Stewart, Kaia Gerber, Gigi Hadid i Kim Kardashian.
Instagram @stineehonore