07
10
2017
Levi's świętuje 50. urodziny kultowej truckerki
Romee Strijd
Levi's świętuje 50. urodziny jednego z najbardziej kultowych elementów amerykańskiego ubioru – kurtki 70505 Type III Trucker – znanego
dzisiaj jako najbardziej popularna jeansowa kurtka.
W hołdzie dla legendarnego modelu oraz dla uczczenia ducha DIY, który silnie zbudował popularność truckerki, marka Levi's zaprosiła do współpracy pięćdziesiąt ikon oraz influencerów, którzy zaprojektowały i zcustomizowały swoje kurtki. W akcji wzięli udział m.in. Chance the Rapper, Solange Knowles, Snoop Dogg, Diplo, CL, Justice, Karlie Kloss, Romee Strijd, Virgil Abloh, Clayton Kershaw, Robbie Rogers, Taylor Kitsch, Karla Welch, Rob Zangardi, Tinie Tempeh czy Justin Timberlake.
Romee Strijd
Za powstaniem legendy często stoi prawdziwa rewolucja.
Dla kurtki Levi’s Type III Trucker był to miks nowopowstających ruchów młodzieżowych, eksplozji rock’n’rolla i podkreślenia roli mody jako sposobu wyrażania swojego buntu. W 1967 truckerka szybko stała się symbolem popularności kultury muzycznej, odkąd George Harrison założył ją podczas festiwalu Summer of Love w San Francisco.
Także wtedy słynny promotor muzyczny Bill Graham wyprodukował serię reklam radiowych Levi’s nagranych przez mało wtedy znaną kapelę Jefferson Airplane. Do czasu kiedy reklamy zaczęły być emitowane, zespół zyskał tłumy fanów, a San Francisco stało się centrum rewolucji kontrkulturowej.
Od tamtej pory jeansowe kurtki Levi’s - Type II i Type I, które zadebiutowały pod koniec XIX wieku, stały się czymś więcej niż tylko roboczym strojem. Debiutująca
zaś w 1967 truckerka Type III szybko została ikoną mody i kulturowej rewolucji.
Mira Duma
Mira Duma
Mira Duma
Christine Centenera
Christine Centenera
Christine Centenera
Chance the Rapper
Chance the Rapper
Laura Brown
Laura Brown
Karlie Kloss
Karla Welch
Karla Welch
Solange Knowles
Solange Knowles
Snoop Dogg
Snoop Dogg