29
07
2024
Instagram wybrał: To najmodniejszy kolor na jesień 2024! Kochają go Zetki, a dodatkowo podkreśli karnację
Spotlight Launchmetricks
To już nie wiśniowa czerwień lansowana przez
Sobato de Sarno i dom mody Gucci, ani Peach Fuzz
uznany za Instytut Pantone kolorem roku 2024.
Tej jesieni oddamy się w sentymentalną podróż z
odcieniem, który symbolizuje nadzieję, wzrost oraz
płodność, a także potrafi wyciszać i uspokajać.
Zieleń nie po raz pierwszy zawładnie naszymi
sercami, udowadniając, że nigdy tak naprawdę
nie wyszła z mody. Poznaj najmodniejszy kolor na
jesień 2024 według it-girls z Instagrama - jak go nosić i
czemu zawdzięcza swój wielki comeback
w tym sezonie? Podpowiadamy!
Spotlight Launchmetricks
Najmodniejszy kolor na jesień 2024 - khaki
Jeszcze nie tak dawno bez pamięci zachwycałyśmy się soczystą, wręcz trawiastą zielenią, którą w 2020 roku do trendów wskrzesił Daniel Lee, stający w tamtym okresie za sterami marki Bottega Veneta. Zaczynając od plecionych torebek, które widziane były na każdym fashion weeku, przez rybackie buto-kalosze, aż po jeansy z piórami - oczywiście w kolorze zielonym. Dziś odcień przywołujący naturę ewoluuje i zachwyca nas już nie swoją krzykliwością, ale stonowanym tonem wpisującym się w jakże ciągle obecną estetykę „cichego luksusu”.
U brandów takich jak Chloé i Hermès, zieleń - ta oliwkowa,
delikatnie zgaszona i khaki pojawiała się tylko w detalach,
świetnie podkreślając sezonowość sylwetki.
U innych marek, w tym na wybiegach u Isabel Marant,
Ferragamo, Fendi, Saint Laurent czy Burberry
charakterystyczny odcień zieleni o ziemistych
tonach grał jednak pierwsze skrzypce.
Podsyconą szarościami zieleń będziemy nosiły w pełnych gracji total lookach, zaczynając od oversizowych płaszczy wiązanych w talii, przez taliowane uniformy składające się z idealnie dopasowanych spodni i marynarki, aż po eleganckie sukienki. Wojskowa zieleń zaleje nasze ulice jesienią 2024 i udowodni tym samym, że nie powiedziała jeszcze ostatecznego słowa.
Instagram @charli_xcx
Trendy jesień 2024: Brat Summer na czym polega? Popularność zieleni zaskakuje
Zieleń jest o około 46% bardziej wyszukiwana w
Internecie niż o tej porze w zeszłym roku, a popularność
tego odcienia zawdzięcza się nie tylko najlepszym
projektantom, ale także Charlie XCX - popularnej wśród
Zetek angielskiej piosenkarce.
7 czerwca artystka wydała swój 6. studyjny album o nazwie „brat” (co w tłumaczeniu oznacza „bachor” lub też „smarkula”), którego okładkę zdobi jedynie kultowy już napis na krzykliwym i soczystym tle w kolorze limonki. Grafika ta od razu po premierze stała się viralem, a o wyjątkowej mocy zainicjowanego przez Charlie XCX trendu świadczy fakt zmiany przez Kamalę Harris - potencjalnej kandydatki Partii Demokratycznej na prezydenta Stanów Zjedoczonych, zdjęcia w tle na swoim oficjalnym profilu na to w duchu „brat”.
Slogan „Kamala hq” pojawił się na jednej z platform
społecznościowych na charakterystycznym zielonym tle,
wywołując tylko szereg kolejnych zachwytów na ruchem.
Instagram @juliesfi
Ale czym tak właściwie jest trend, za którym szaleje generacja Z? To wszystko to, co sprzeciwia się popularnym w ostatnich latach estetykom „clean girl” czy „copencore”. Ma być nonszalancko, ekstrawagancko i z pewnością niegrzecznie. Mini spódniczki, słuchanie głośno muzyki, śmiech do rozpuku czy szybkie okulary jakbyśmy właśnie wróciły z imprezy rave - to atrybuty brat summer. To przekonanie, że możemy wszystko, a swoją dziewczęcą energie wykorzystujemy do tego, aby w pełni korzystać z lata i po prostu dobrze się bawić!
To zmiana o 180 stopni w porównaniu do zeszłorocznego
„millennial pink” i wszechobecnego kultu Barbie.
W tym roku generacja Z chce być śmiała i zauważona.
Limonka w duchu „brat” to rozwiązanie idealne na lato,
jednak jesienią będziemy ją zamieniać na nieco bardziej
przygaszony odcień i rozkoszować się ulubionymi tonami khaki.
Zgodnie z tym co podpowiadają nam wybiegi.
Spotlight Launchmetricks