29
01
2017
H&M Bring it, czyli jak działa Program Recyklingu Tekstyliów?
H&M Bring it
Do sieci trafił właśnie film Bring it autorstwa H&M.
Marka po raz kolejny sięgnęła po wartości głęboko zakorzenione w jej DNA:
zrównoważony rozwój, recykling i ekologię.
Spot w przystępny i emocjonalny sposób prezentuje jak działa Program Recyklingu Tekstyliów prowadzony przez H&M już od prawie czterech lat. Punktem wyjściowym działań były szokujące statystyki: nawet 95% wyrzucanych ubrań może być użyta ponownie lub przetworzona. Ambicją brandu jest sprawienie, aby moda stała się odpowiedzialna, a odpowiedzialność modna.
Akcja została zainicjowana w 2013 roku. Od tego momentu w sklepach H&M na całym świecie stanęły specjalne pojemniki, do których klienci mogą wrzucać zniszczone i niepotrzebne ubrania oraz nieużywane tekstylia domowe. Nie ma znaczenia marka produktu, jego stan, kolor czy rodzaj tkaniny. Pracownicy sieciówki odpowiednio segregują każdy z produktów i dają mu nowe życie. W zamian za każdą porcję niepotrzebnej odzieży klient otrzymuje kupon rabatowy do wykorzystania przy kolejnych zakupach.
H&M Bring it
Do tej pory oddano ponad 40 000 ton ubrań – to więcej niż ilość materiału potrzebna do stworzenia stu milionów T-shirtów! H&M ma jednak dużo bardziej dalekosiężny cel: od 2020 roku chce zbierać 25 000 ton tekstyliów rocznie.
Co dzieje się z oddaną do recyklingu odzieżą?
Najpierw jest segregowana, a kolejno przetwarzana i rozdrabniana. Następnie uzyskane skrawki pomagają wykreować tapicerkę samochodową, szmatki do sprzątania czy izolację. Z kolei ubrania w dobrym stanie trafiają do second handów, a jeansy zostają przetworzone na nową denimową odzież. Środki zebrane w wyniku zbiórki odzieży przeznaczane są na badania i rozwój innowacji w dziedzinie recyklingu oraz lokalne organizacje charytatywne.