20
01
2023
Agazi: Polska odpowiedzialna marka z wegańskimi butami
Agazi
Nowa polska marka obuwnicza Agazi robi
krok w stronę modowej rewolucji.
Jej twórcy stawiają na minimalistyczny design wysokiej
jakości butów, których produkcja jest całkowicie cruelty free.
Esencją marki są materiały, których proces produkcyjny ma jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko i jak największy pozytywny wpływ na zdrowie i wygodę użytkowników. Wszystkie modele obuwia powstają z certyfikowanych surowców pochodzenia roślinnego, takich jak skóra z jabłek (odpadów po produkcji soków i przetworów jabłkowych), skóra z winogron (odpadów po produkcji wina we Włoszech), materiał z bambusa czy naturalnego korka, którymi wyłożone jest wnętrze.
Agazi
Agazi stawia na technologie i nie boi się innowacji,
poszukując coraz lepszych rozwiązań pozwalających na
postawienie kolejnych kroków w stronę tzw. zero impact.
Jednym z nich jest podeszwa z trzciny cukrowej zastosowana w sneakersach Blanka – technologiczna innowacja na skalę światową, pozwalająca naturalnym surowcem zastąpić to, co zwykle powstaje z materiałów ropopochodnych. W debiutanckiej kolekcji pojawiają się m.in krótkie sneakersy wykonane ze skóry z jabłek, sneakersy ze skóry winogronowej, a także loafery ze skóry z jabłek i kukurydzy.
Założycielką marki jest Agnieszka Ziółek – prawniczka,
która zmiany zaczęła od siebie – wymieniając posadę
w międzynarodowej korporacji na własną odpowiedzialną
markę, która może zrewolucjonizować przemysł obuwniczy.
Agazi
Wszelkie dodatki w projektach Agazi zostały ograniczone do minimum, co ma ułatwiać recykling obuwia w przyszłości. Z kolei te, które zostały zastosowane, powstały z recyklingowanych, zużytych plastikowych butelek. Sznurówki wykonano z celulozy drzewnej oraz lnu, a wkładki do wnętrza z naturalnego korka.
W pierwszej kampanii Agazi wystąpiła Marta Dyks –
modelka i aktywistka. Za obiektywem stanął Mateusz Grzelak.
Agazi
„ ”
Przy około 8 miliardach ludzi, na całym świecie, produkuje się
pomiędzy 100 a 150 mld sztuk odzieży i obuwia rocznie.
Jednocześnie ciężarówka pełna odzieży co sekundę
ląduje na wysypiskach na świecie. Czy to nie szaleństwo?
Już teraz branża modowa odpowiada za ponad 10%
światowych emisji dwutlenku węgla do atmosfery – to
dwukrotnie więcej niż międzynarodowy rynek lotniczy i
morski razem wzięte. Świat mody potrzebuje zmiany,
której nie dokonają za nas żadne regulacje. Dokonać
jej mogą przede wszystkim konsumenci dzięki swoim
bardziej świadomym i przemyślanym wyborom.
– Agnieszka Ziółek,
założycielka Agazi
Agazi
Agazi
Agazi
Agazi