fot. Marta Grossi
Zanim prace Marty Grossi, artystki z Hong Kongu, zostały dostrzeżone przez media, designerka musiała przejść sądową batalię o prawa do wykorzystywania słynnego motywu banana, które są w posiadaniu Andy Warhol Fondation i… zostały sprzedane jednemu z producentów etui na iPhone’y i iPad’y. Na szczęście sprawa zakończyła się ugodą, a Grossi może tworzyć ku chwale swojej i mistrza Warhola, traktują owocową skórkę niczym płótno.
Sztuka niezbyt to trwała (rysunki powstają w nocy, są fotografowane, a rano miąższ zjadany jest na śniadanie), ale tymczasowość wspaniale wpisuje się w życiową filozofię twórcy pop-artu, który słynnego banana narysował w 1967 roku na potrzeby formacji The Velvet Underground, której był producentem. Zespół gromadzący muzyczną elitę przełomu lat 60-tych i 70-tych (między innymi Lou Reed’a, którego odejście od wczoraj opłakuje cały Nowy Jork) zrobił wówczas oszałamijacą karierę, a wraz z muzykami wypromował się zdobiący okładkę ich albumu nagranego z Nico banan.
Grossi w swoich pracach używa czarnych długopisów, flamastrów i kolorowych farb. Nasze ulubione projekty? Oczywiście różowe flamingi oraz Chanel № 5!
Rihanna i A$AP Rocky powitali na świecie córkę Rocki. Nowy rozdział w życiu jednej z największych ikon popkultury
Bianca Censori – marka „BIANCA” startuje 13 października. Co już wiemy o debiucie Australijki?
Polski chłopiec w Hollywood – wszystko, co wiemy o synu Alicji Bachledy-Curuś i Colina Farrella
Marynarki na jesień 2025, które lansują czołowi projektanci. Oto fasony, które zdominują ulice
Filmy oparte na faktach Netflix: 7 doskonałych produkcji, które trzeba zobaczyć
5 sygnałów, które mówią, że twoja skóra traci kolagen. Jak im zapobiegać?
Gdzie zjeść najlepsze lody w Warszawie? 7 miejsc, które trzeba odwiedzić