03
10
2014
Patsy Hilton mówi... #wody #premium - nowy trend?
Modne miejsce na mapie Paryża - colette water-bar, 213 rue Saint-Honoré.
Najnowszym trendem kulinarnym są wysokiej jakości wody, polecane - podobnie jak wina - przez specjalistów. W menu ekskluzywnych restauracji pojawia się coraz więcej propozycji dobrych wód butelkowych, dla przykładu w Ray's and Stark w Los Angeles można kupić wody z odległej Norwegii, Niemiec, a nawet wyspy Fidżi. Rozbudowane wodne menu powoli zaczyna być międzynarodowym standardem.
Ceny malutkich butelek dochodzą nawet do 20 dolarów za sztukę, czyli ponad 60 zł. W Paryżu, w odpowiedzi na trend, powstał nawet innowacyjny (i szalenie modny wśród fashionistów) colette water-bar, serwujący ponad 100 rodzajów wód mineralnych. Moda na wody premium zaczyna raczkować także w Polsce. Naturalne składniki mineralne i wyjątkowa czystość. Na dodatek wyśmienity smak! Chcecie się sprzeczać na temat aromatu wody? Proszę bardzo!
Przebój z Polski - Voda Naturalna Sparkling oraz upiększająca Voda Collagen Pomegranate.
Na pierwszy ogień rzucam Vodę Naturalną. To co ją wyróżnia spośród innych to przede wszystkim doskonale zaprojektowana butelka. Nie jest plastikowa, nie jest niebieska ani zielona, a do tego pochodzi z Polski! Z pozoru mamy do czynienia z wysokiej jakości trunkiem opakowanym w szklany, biały, smukły flakon z długą szyją.
Po chwili dowiadujemy się, że karafce znajduje się naturalna woda. Każdy szczegół jest przemyślany - od samej butelki aż po czarny logotyp wraz z oznaczeniem pochodzenia wody. Będąc ostatnio w Almie, natknąłem się na różową butelkę Vody Collagen o smaku granatu. To mój zdecydowany faworyt!
Nieodzownym produktem w menu każdego 5-gwiazdkowego hotelu jest norweska woda VOSS, której butelkę zaprojektował sam Calvin Klein. Norweska woda artezyjska pochodzi z warstwy wodonośnej z nieskazitelnej natury Południowej Norwegi, chronionej od zanieczyszczeń poprzez warstwy lodu i skał. Dzięki temu woda nie ma kontaktu z powietrzem i innymi czynnikami zanieczyszczającymi. Co ciekawe, jej źródłem jest jeden z najczystszych zbiorników wody poznanych przez człowieka.
Woda artezyjska VOSS dostępna jest w większości prestiżowych sieci hotelowych na całym świecie.
Kolejna woda premium dostępna na polskim rynku to woda Fiji pochodząca z wyspy Fiji, a dokładniej ze źródła artezyjskiego położonego na skraju lasu deszczowego w odległej dolinie Yagara of Viti Levitu (1500 mil od najbliższego kontynentu). Położenie jej źródła - z daleka od zanieczyszczeń, kwaśnych opadów i przemysłu sprawia, że jest nieskazitelnie czysta i o wiele zdrowsza od innych butelkowanych wód.
Najbardziej rozpoznawalną na świecie marką naturalnej wody mineralnej jest jednak Evian dostępna w ponad 150 krajach! Jej źródło znajduje się we francuskich Alpach. Zanim trafi do butelek przechodzi trwający 15 lat proces naturalnej filtracji. W 2008 roku Christian Lacroix, znany ze swych baśniowych sukni, zaprojektował dla firmy Evian, wyjątkową butelkę pod nazwą Ice Queen (Królowa Lodu). Butelkę wzorowano na czerwonej sukni ślubnej Lacroix, w której wystąpiła Madonna. Powstało jedynie 99 egzemplarzy Ice Queen. Dochód ze sprzedaży został przeznaczony na cele dobroczynne. Cena startowa aukcji w londyńskim domu towarowym Harrods to tysiąc funtów (ponad 4 tys zł).
Butelki wody evian są projektowane w ramach specjalnych, sezonowych kolaboracji.
Cena wód premium w porównaniu ze zwykłymi wodami mineralnymi może wydawać się szalona, natomiast pamiętać trzeba o tym, że kupując ją, możemy być przekonani nie tylko o doskonale wyglądającej butelce, ale również o wyjątkowości naturalnych składników i czystości.
Enjoy,
Patsy
Patsy Hilton, bloger modowy i fotograf street style na stałe stacjonujący w Łodzi, specjalnie dla MIUMAG prowadzi cykl Patsy Hilton mówi..., w którym bierze na widelec modowe kąski, komentuje fashion trendy oraz analizuje branżowe zjawiska.
FOLLOW Patsy Hilton
Instagram @patsyhilton