07
06
2017
Sarah Jessica Parker opowiada o latach 80. w VOGUE'u
VOGUE US, listopad 1988
W tym roku VOGUE US świętuje 125-lecie swojego istnienia.
Z tej okazji redakcja przygotowała projekt specjalny – wideo historię pisma, odkrywającą dekadę po dekadzie.
Każdy ze spotów powstał na bazie ekskluzywnych zdjęć prosto z archiwów biblii mody, zaś narratorką całej serii została Sarah Jessica Parker. Najnowszy odcinek (film dostępny tutaj) prezentuje zmiany, które zaszły w modowej branży w latach 80. Na ekranie kolejno pojawiają się twarze legendarnych supermodelek: Gii Carangi, Brooke Shields, Naomi Campbell i Cindy Crawford.
Strony w VOGUE'u zdobią stylizacje pełne przepychu w duchu maksymalizmu, a na wybiegach króluje teatralność. Na salony wchodzi także fitness i ciało wyrzeźbione na regularnych sesjach aerobiku staje się marzeniem każdej czytelniczki magazynu.
Anna Wintour z Karlem Lagerfeldem
Lata 80. to także epoka odkrywania nowo pojawiających się trendów: modne dziewczyny podbierają stroje prosto z męskiej garderoby, bizneswoman celebrują power suit, a fashioności poszukują inspiracji w dekonstrukcji w wydaniu japońskich designerów. W tym czasie triumfuje także miks high & low fashion, czego symbolem stała się pierwsza okładka VOGUE US, która powstała pod okiem Anny Wintour.
Był listopad 1988 i świeżo upieczona redaktor naczelna
otworzyła zupełnie nowy rozdział w historii mody.
Premierowo na kartach publikacji ukazano stylizację stworzoną z żakietu haute couture (Christiana Lacroix) oraz zwykłych, spranych jeansów marki Guess. Co więcej, okładkowe ujęcie dalekie było od studyjnej perfekcji, a zamiast tego reprezentowało spontaniczną energię nowojorskiej ulicy.
Polecamy: Lata 50. w VOGUE'u opowiedziane głosem Sarah Jessica Parker