15
02
2024
Czym jest NoLo? Trend na bezalkoholowe koktajle
Martini NoLo
O trendzie NoLo („no alcohol, low alcohol”, czyli brak alkoholu
lub jego niska zawartość) słyszymy od dobrych dwóch lat,
ale wydaje się, że naprawdę zaistnieje właśnie w tym roku.
NoLo - co to jest?
Według danych IWSR, w przeciągu ostatnich sześciu lat rynek trunków bezalkoholowych urósł aż 10-krotnie i – zgodnie z przewidywaniami – będzie dalej rozwijał się w podobnym tempie. Wynika to z kilku czynników, które zdają się być trwałymi zmianami społecznymi. Zwiększona uważność dotycząca zdrowia, będąca efektem covidu i zmiany demograficzne – wejście na rynek konsumencki pokolenia Z – sprawiają, że warianty bezalkoholowe zyskują coraz szersze grono zwolenników.
Rezygnacja z alkoholu jest w dzisiejszych czasach dużo
prostsza niż kiedyś: szeroki wybór ulubionych marek
w wersjach 0% i ciekawych opcji koktajlowych, a także
większa dostępność napojów bez- i niskoalkoholowych
w restauracjach pozwalają cieszyć się smakiem
ulubionych drinków bez procentów.
Martini NoLo
Dotychczas nierzadko stawaliśmy przed dylematem:
świadomie i odpowiedzialnie czy dla przyjemności?
Do tej pory dokonywanie wyborów prozdrowotnych
czy ekologicznych często wiązało się z koniecznością
rezygnacji z ulubionych produktów i pozycji.
Bezalkoholowe koktajle w trendzie NoLo
Teraz zaczyna się to zmieniać, dzięki coraz większej liczbie alternatyw i szerokiemu portfolio opcji. Na przykład Martini prezentuje dwa innowacyjne, bezalkoholowe warianty aperitivo: Vibrante i Floreale. Mieszanka winogron i win została połączona z nutami smakowymi – pomarańczą lub rumiankiem, a z gotowego produktu delikatnie usunięto alkohol.
Podejście Polaków do konsumpcji alkoholu widocznie się zmienia.
Konsumenci częściej inwestują w brandy z wyższej półki,
coraz bardziej ceniąc sobie jakość trunku, a przy tym częściej
niż do tej pory, spotkaniom ze znajomymi towarzyszą
lżejsze koktajle typu aperitivo oraz warianty bezalkoholowe.
– mówi Martyna Jaskólska,
Brand Manager Martini.
Martini NoLo