14
03
2023
Zakupowe nawyki Milenialsów: Jak zmieniły się po pandemii?
Instagram @mariakragmann
Instytucja Roth MKM przy współpracy z MFour Mobile Research
przygotowała raport Millennial Survey na 2023 rok.
Badanie pokazuje, jak zmieniły się nawyki zakupowe
pokolenia Milenialsów po okresie pandemii.
Jak wynika z analizy, w ciągu ostatnich 12 miesięcy konsumenci z pokolenia Milenialsów zauważalnie więcej, bo aż 64% swoich wydatków, skierowali na obszar zdrowia i wellness. Popularnością cieszą się m.in. proteinowe produkty roślinne – 55% osób kupuje i konsumuje je przynajmniej okazjonalnie.
Zmieniły się także wydatki na napoje – aż 66% ankietowanych
posiada i regularnie korzysta z ekologicznych butelek
albo kubków wielokrotnego użytku.
Instagram @josefinehj
Zauważalne jest również to, że Milenialsi ograniczyli
nadprogramowe zakupy – aż 76% kupuje mniej
artykułów, które nie są im niezbędne.
Powodem tego stanu rzeczy jest wyraźny wzrost cen
produktów codziennego użytku.
Co więcej, młodzi konsumenci chcą obecnie lepiej spożytkować swoje pieniądze – i dlatego aż 45% z nich przerzuciło się z dużych marek koncernowych, na małe, lokalne i niszowe brandy. Ponad połowa, bo 53%, jest skłonna również na zakupy bezpośrednio u producenta, a więc bez długiego łańcucha pośredników, w szczególności jeśli oferowana jest opcja personalizacji kupowanego produktu.
Równocześnie, do ulubionych brandów obuwniczych
Milenialsów należą obecnie Nike, Adidas, Vans i Steve Madden.
Z kolei wśród marek premium prym wiedzie Gucci,
prawdopodobnie ze względu na charakterystyczny
styl i natychmiast rozpoznawalne projekty.
Instagram @mariakragmann