19
04
2023
Valentino Vintage: Rusza druga edycja programu
Valentino Garavani
Valentino lansuje innowacyjny program, który ma
zapewnić drugie życie historycznym projektom marki
i zachęcić klientów do zamykania obiegu mody.
Valentino Vintage vol. 2
Akcję po raz pierwszy zainicjowano w 2021 roku, a w tym sezonie odbędzie się jej druga edycja. Na czym to polega? Klienci mogą dostarczyć do wybranych sklepów wyszperane w swoich szafach retro projekty z dawnych kolekcji domu mody. Nie ma znaczenia data powstania ubrania, ani linia, z której pochodzi, natomiast kluczowy jest stan odzieży (dobrze zachowany) oraz logo (oryginalne i czytelne).
W zamian można otrzymać bon zakupowy do wykorzystania
w oficjalnych butikach Valentino. Warto jednak dodać,
że z akcji wyłączone zostają akcesoria.
Valentino 1991
Przekazane przez klientów projekty zostaną najpierw
dokładnie ocenione, a następnie odświeżone, naprawione
i ewentualnie przemienione w coś zupełnie nowego, by
finalnie trafić do sprzedaży pod szyldem Valentino Vintage.
Część z przekazanych modeli czeka również inny los – trafią one do studentów mody i designu z renomowanych, międzynarodowych uczelni, którzy na ich podstawie będą mogli zgłębić dawny savoir faire i rzemiosło włoskiego domu mody. Do akcji zaproszono wyłącznie wyselekcjonowane butiki z modą vintage, a w sumie do współpracy przyłączy się siedem sklepów w sześciu różnych krajach, w tym New York Vintage w NY czy Recess w Los Angeles.
Valentino to jeden z wielu szyldów, które lansują ostatnio
rozwiązania w duchu zrównoważonego rozwoju.
Usługę napraw i odświeżania używanej odzieży
wprowadziła m.in. platforma Net-a-Porter.
Valentino 1991